Välkommen hit till min blogg



måndag 10 februari 2014

Vita pärlhyacinter…


Vita pärlhyacinter har jag inne på mitt köksbord nu, ser ju att de i den södra delen av vårt avlånga land kan börja njuta av vårblommor ute nu, men jag som bor här uppe får njuta av vårfägring inne än så länge.

Ett steg närmare för varje kort, förhoppningsvis också ett steg närmare den vår vi längtar så mycket efter.







Vi har i alla fall varmrader ute och snön, den lilla vi har, försvinner i rask takt.

Missa inte min utlottning som blev liite långdragen eftersom jag skrev fel datum i farten, en vinnare dras den 8 mars, Internationella kvinnodagen.



Ha det gott!!!

11 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina tips om var man kan köpa fröer.
    Hälsningar
    Cilla Larsson

    SvaraRadera
  3. Visst är de vita pärlhyacinterna fina! /Anja

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också att dom är så fina!
    Snart är våren här :-)

    SvaraRadera
  5. Brukar också köpa vita pärlhyacinter att ha på bordet inne, mycket vackra och njutningsfulla:) Ni har i alla fall vinter när ni ska ha, här blir det oftast både en och flera bakslag och det är inget vidare;( Hoppas i alla fall att bakslaget inte blir så våldsamt när det väl kommer här :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Så fina pärlhyacinter! De är verkligen vår för mig, tänk när de blommar i trädgården samtidigt med praktmagnolian... Mmm.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Så vackert!
    Än har inte våren kommit till oss heller!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Jättevackra. Ståndarna ser nästan ut som små hjärtan inuti blommorna. Här finns inte tillstymmelse till de första vårtecknen än.

    SvaraRadera
  9. Här är det rena vårförfallet.
    2,5 grader varmt på dagarna och disigt. Snön har smält så det är otroligt blött över allt.
    Men det har utlovats bättre väder nästa vecka.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. Åh så fin! Nästan, men bara nästan, lite snö-känsla. ;)
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit