Välkommen hit till min blogg



fredag 7 november 2014

Blommig fredag- Längtan efter ljus.

 
 
Dagens tema på blommig fredag är Längtan efter ljus. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Rosor och Bladlöss.
Jag tolkat det temat utifrån en dikt jag tycker mycket om.
Nu slår en blomma ut i kalla kvällen.
Nu lyfter fågeln som är gjord av eld.
Kort är flykten för en sådan fågel.
Hastigt vissnar trädgårdar av ljus.

Kort är livet hos de ting som brinner.
Snart slocknar vingar över mörka hus.
Snart slocknar rosorna i nattens trädgård.
Men aldrig slocknar längtan efter ljus
...
Stig Dagerman

 
För visst är det så, att vår längtan efter ljus och sol aldrig slocknar??
Ha det gott!!


11 kommentarer:

  1. Vackra bilder, och vilken fin dikt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Dette gjorde inntrykk. Diktet sammen med dine bilder viser at lengselen etter lys og sol aldri slukkes. Ha det godt du også! Anne

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder och fin text.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Underbar tolkning!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  5. En gigantisk "tummen upp" för den tolkningen:) Underbara bilder och dikten har jag aldrig hört förut men den ska jag spara för den var verkligen underbar:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. En vacker dikt med fint tolkade bilder!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker bild från skogen där du fångat både ljus och mörker samtidigt. Man nästan känner skogens dofter...

    SvaraRadera
  8. Han har skrivit mycket fint den mannen och du har hittat så perfekta bilder till! Jag gillar också dina flätningar i förra inlägget. Här ligger buntbanden ännu på vänt, men nu fick jag lite inspiration att knåpa vidare. Tack :)

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker skogsbild o dikt!
    Trevlig helg, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Så vackert, både dikt och bilder!
    Ha det gott.
    Maria

    SvaraRadera
  11. Nydelige bilder med en magisk stemning. Så utrolig koselig at du er tilbake igjen i bloggland. Jeg har savnet deg. Tok litt tid før jeg skjønte at du var på igjen:) Ha en fin helg.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit