Välkommen hit till min blogg



måndag 22 juni 2015

Lite ditt och datt

Värmen kom i samband med midsommar och vi har haft en underbar midsommar. Midnattsolen har lyst, grillen har varit i gång och goda vänner har varit här på besök.
Solen och värmen har även gjort att mycket slagit ut nu, ett litet axplock från min trädgård.

Cypripedium calceolus, Guckuskon



Fritillaria camschatcensis 'Flore Pleno', fylld Svart klocklilja


Fritillaria camschatcensis 'Aurea'   Gul klocklilja


Fritillaria camschatcensis, Svart klocklilja


Polygala chamaebuxus ,Vår Herres Strumpor


Paeonia tenuifolia Dillpionen


Ranunculus aconitifolius flore pleno, Stormhattsranunkel

 
Saruma henryi


Trillium grandiflorum, Stort treblad 




Ha det gott!!!

3 kommentarer:

  1. Vi hade också en härlig midsommar :) Här har trilliumen blommat över men några tjusiga fritillarior har jag inga förutom kungsängsliljan och den är överblommad för länge sedan. Min stormhattsranunkel har tyvärr gått hädan men för första gången EVER kommer jag att få glädjen av en överlevande guckusko (Ulla Silkens) den ska snart blomma och jag är så lycklig :) Någon så fin som din kanske jag kan få att överleva om några år :) Ha det gott KRAM/Monne

    SvaraRadera
  2. Ja Berit! Även vi hade en fin midsommar!
    Du visar en fantastisk kavalkad av underbara växter! Härligt!
    Det där med grillen:Jag får aldrig till den ordentligt. Antingen för varmt eller för kallt.
    Nåja. Jag svälter inte ;-)))!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Härlig fritillariakavalkad för att inte tala om guckoskon. Här kämpar jag mot snigelinvasion. Den värsta på åtta-nio år.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit