Välkommen hit till min blogg



onsdag 27 april 2016

Mässrapport

Jag har tillbringat helgen nere i Södertälje och Stockholm för att gå på Nordiska trädgårdsmässan även i år. Mitt mål med att gå på denna mässa är egentligen att träffa en del av mina trädgårdsvänner som jag har spridda i hela Sverige, gå på forummiddag med fördrink på Kenneth Nilssons koloni och att få träffa mina vänner i Södertälje. Kanske inte så mycket att köpa växter om även det hittas också. Sammantaget av mässan så är det mycket som inte tillhör trädgård tyvärr, men de montrarna gick jag snabbt förbi även alla holländska lökar ratades eftersom jag vet av erfarenhet att det som kommer upp från de lökarna inte är de som visas på bild.

Men visst fanns det mycket att titta på och inspireras av...

Ideträdgårdarna ger en alltid lite nya tips och idéer :

Döden, döden, döden ”Astrid Lindgrens Näs” min favorit. Den fick också guld av juryn





 

”Småländskt vemod möter ny vår” Klockaregården
Fick silver av juryn




”Slottsparkens rötter” Wenngarn.
Fick brons av juryn

Bästa montern blev Plantagen.


Annat som fångade mitt öga och kameran


Westholms glasstudio

 


Agnetas Keramik


En fin flamingo som jag gott kunde tänka mig

Vem vill inte ligga här??


Återvunna plåtburkar.

 

Rostiga fåglar


Ha det gott!!


 

28 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt att mer och mer saker som inte hör hemma på mässan dyker upp! Jag var på trädgårdsmässan för 15 år sedan första gången, och det var bättre förr ;)
    Men id'e trädgårdarna är ju alltid spännande.
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna se fler idéträdgårdar, men hittade en hel del att handla, både fröer, böcker, redskap och plantor.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara fler som tycker att det var för mycket annat som inte tillhör trädgård. Balkongen högt upp, fastnade jag också för. Men inget man kan bygga om man inte har det redan. / Britt

    SvaraRadera
  4. Tack för att du delade med dig av mässbilderna :) Hoppas att vi kan gå nästa år :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Kul med mässbilder eftersom jag inte kunde vara där. Klockargården ligger dessutom nära mig, är ett riktigt härligt ställe där mycket inhandlas. Näs, lite längre bort, men fortfarande Småland.
    Ha det gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Thanks for providing good information,Thanks for your sharing.
    ก็อตซิลล่า 2015

    SvaraRadera
  7. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  8. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    ดูหนัง

    SvaraRadera
  9. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  10. Jaquet fake seiko Droz Grande Seconde Skelet-One har varit en av varumärkets mest slående och visuellt distinkta tidstycken fake patek philippe under de senaste åren, och för 2020 har markeringen introducerat två nya varianter i linjen i klassiskt rött guld och ultramodern plasmaskeramik. Formen på båda fake rolex dessa nya modeller förblir densamma som tidigare versioner, men ta designetos i drastiskt olika riktningar. 41 fake Rolex mm-fallet med plasmakeramversionen är utan tvekan det mer tekniskt intressanta för paret, med ett nytt vitt keramiskt basmaterial som sedan utsätts för överhettad rolex replica gas vid temperaturer över 20 000 grader Celsius. Denna extrema uppvärmning ger plasmaskeramikmaterialet en rolex kopia antracitgrå metallisk glans utan att kompromissa med någon av dess materialstyrka. 41 mm fallet på den 18 karat röda guldmodellen är replika klockor däremot mycket varmare och mer traditionell. Båda modellerna har Grande Seconde Skelet-Ons signatur komplicerade webben rolex kopior av skelettplattor och broar, behandlade i svart för att tillåta den upphängda underdialen vid 12 och klockan "Grande Seconde" underdial att ta ett visuellt klockor kopior centrumscen.

    SvaraRadera
  11. Nice blog with valuable information. Thanks for sharing the bog. Keep sharing more valuable blogs to us.. If you know about legal services read our post.
    Sex Crimes Lawyer
    reckless driving virginia
    Conducción imprudente de Virginia

    SvaraRadera
  12. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 0630ea8d4b28451781cdc0a740c67af0
    website kurma
    numara onay
    sms onay

    SvaraRadera
  13. Thank you for your explanation, very good content. 113c12c9f666b56dbd193fa00f88f387
    altın dedektörü

    SvaraRadera
  14. Wonderful post. Thank you for updating such an informative content.
    divorce process in virginia
    divorces in virginia

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit