Välkommen hit till min blogg



torsdag 19 augusti 2010

Nu blommar liljorna

Jag gillar liljor och liljebaggar gör det också, tyvärr!!!Vi här uppe i norr har fått besvär av dom också som vi inte haft förr, en hel del har jag klämt i år.Den lilja jag mest är rädd om har jag myrrat och det har var mycket mindre på den i år än det brukar vara (Ifjol).Så nästa år blir det myrr på alla!!jag vet inte om jag inbillar mig men dom verkar inte gilla dom orientaliska eller är det bara en lyckträff hos mig??En hel del är onmande för att lapparna är borta efter alla flyttar från min gamla trädgård..så jag tar tacksamt emot namnförslag!!
Denna Lilja är inköpt i estland och tyvärr namnlös
Vit lilja...Glömt namnet:)
Stargazer
Salomon star
Sorbet???

Namnlös

Buzzer

Peach butterflies

osäker om detta är Lilium "feuerchor" jag har haft en sån iallafall.

Black bird


namnlös
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Riktiga läckerbitar allihop:)) Liljebaggar det är ett otyg har fått för mig att det är vissa liljebaggeår men jag vet inte. Klämmer en hel del här också kan tilläggas:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Underbara liljor! Usch för liljebaggar men i år tycker jag det varit lite mindre av dom...sköönt!
    Tack för paketet!! Det kom idag!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit