Välkommen hit till min blogg



söndag 10 oktober 2010

Det är mycket nu...

Just nu ror jag med alla åror som finns , tror jag!!
Hittade ett gammal skänk på Kupan ( röda korset) som jag blev såå förälskad i, så den blev jag ju tvungen att köpa.Dels för att jag behöver mera förvarings utrymmen i huset men framför allt för att jag såg den framför mig i min hall, och den skulle bli såå fin där!!Den var väl inte i bästa skick så det blev en hel del renoverings jobb, dels för att den är gjord delvis i ekfanér och dels att jag ville ha den vit. Det blev ett större projekt än jag tänkt, fanér var i dåligt skick så den blev fnasig då jag målade skåpet . Så jag fick börja om från början med det och helspackla det innan jag blev nöjd.
Skåpet före renoveringen
skåpet efter renoveringen
Men det ena leder ju till det andra, så nu har jag börjat renovera i hallen, nått som jag har pratat länge om att göra.Min hall har inget ljusinsläpp så man upplever den mörk. Jag har hunnit måla taket så nu är det iallafall vitt.Sen ska det målas en hel del innan jag kan tapetsera.

jag har iallafall börjat ta ner mitt väggord som ju skulle gå att ta ner utan att tapeten far...inte det!!

Annars sitter jag och rensar frön och rensar frön!!!Det blir visst aldrig slut på det i år..

Men mina fröplantor som är kvar har iallafall fått komma i pallkragarna och alla trädgårdsmöbler är inne, hela plantkön är avverkad,alla rabatter rensade och plantor är flyttade, gräsmattan "krattad" med uppsamlaren och alla krukor är inne i garaget. Så nu kan snön komma, fast kanske mycket senare och ännu mindre än i fjol.



Ha det gott!!


9 kommentarer:

  1. Det verkar som om hall-renovering är ett virus som går just nu....samma sak händer hos mej!! Väggarna har målats vita, både byrån och "bokhyllan" har målats vita...och i
    vardagsrummet blev en bokhylla svart :)

    Va fint skåpet var!! :)

    SvaraRadera
  2. Hörde av mamma att det renoveras även hos dig,,undrar om det är hon som bär på virus:)

    SvaraRadera
  3. Ingen kan ju anklaga dig för att vara lat i alla fall:)) Du milde vad du har jobbat! Skåpet blev i alla fall himla snyggt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Jättefin skänk!
    Visst är det skönt när man fått allt klart inför vintern. Alla mina småkrukor med plantor har också fått plats i pallkragar, men jag har en hel del krukor som ska tömmas och helst också diskas före vintern.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Jag förstår vad du menar om fröer, det är likadant hemma hos mig. Jag tycker att jag rensar och rensar och rensar......

    Skänken blev snygg, förstår varför du köpte den.

    Ha en bra dag, Kerstin

    SvaraRadera
  6. tack!! ja det är skönt att få in allt , det hänger över en hela tiden , och som det är här uppe kan det komma snö plötligt!
    ja Kerstin och det värsta är att jag plockar frön fortfarande:)

    SvaraRadera
  7. Det var värst vad mycket du får gjort, Berit! Och så vacker skänken blev till sist:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Jo, det ena brukar ge det andra ochsåvidare...Skåpet blev verkligen mycket finare! Du hinner då med allt, vilken energi. Delar du med dig av den, skulle behöva sådär 5%, så det blev nått gjort här också.

    /Anette

    SvaraRadera
  9. ja visst Anette kan du få 5 % , jag kan behöva ta det liite lugnare ibland:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit