Välkommen hit till min blogg



fredag 5 februari 2016

Blommig fredag- Årets nyhet(er)!


Dagens tema på blommig fredag är Årets nyhet(er)! Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Rosor och Bladlöss.

Jag är ju en sådan där person som gillar att fröså växter och grönsaker så hos mig är mycket av det som ska bli årets nyheter i min trädgård under plast just nu.






En hel del har grott men mycket är nysått, en del idag.





Jag har spända förväntningar på många av de frön jag sått som jag hoppas gror och blir till en glädje för mig i trädgården. En hel del är nog på gränsen på vad som går här uppe….men man måste ju prova lite också.


Ska bli kul att se era tolkningar av temat.
Ha det gott!!

 

23 kommentarer:

  1. Kommer ihåg känslan av lycka när mina sådder grodde, då när jag sådde :) Nu gläds jag av dina o andras framgångar på den fronten :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Kommer ihåg det där.När man gick där med näsan nästan ner i jorden för att se om det möjligen var något på väg upp.Och när det tittade upp ett litet grönt blad då var lyckan stor.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Jag beundrar dig för att du har sånt tålamod med att så, men många nyheter blir det då. Det är alltid spännande att se vad som blir bra . Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Å så spännande... ..undrar vad du har i dina krukor :) Kommer jag ihåg rätt att du sådde Ainsliaea från KK? Mina försvann första vintern och om du får frön och vill sälja får de hemskt gärna hojta.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt det ser ut! Jag har också några få frösådder på gång, men fler ska det bli! Det är sån lycka, varje frö som gror.
    Trevlig helg!
    Elin

    SvaraRadera
  6. Det ser så härligt ut med alla dina frösådder. Jag blir jättesugen på att så själv, kanske är det dags för det i vår, det var några år sedan sist.
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja du allt blir inte som man önskar. Våga eller försvinna är det väl eller hur.
    Lycka till
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Oj så många sådder! Jag satte mina första i veckan men mer ska det bli :-)
    Allt gott!

    SvaraRadera
  9. Du är så flitig Berit. Så mycket du har sått redan. Ha det fint i helgen.

    SvaraRadera
  10. En hel del sådder, jag har inte börjat, men det skall inte bli så mycket.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Det där med sådder.... Speciellt. Inte sått något än i år, inser när jag läser ditt inlägg att jag saknar det. Den där spänningen, förväntningen. Så kommer det lite grönt någonstans. Glädje! Åh, måste så! Jag som trodde jag inte skulle göra sådant i vår... Som tur är.... jag är förändringsbenägen =oP
    Allt gott!
    /Katta

    SvaraRadera
  12. Oi! Så langt har ikke jeg kommet.
    Ja, selvsagt skal man prøve :)
    Lykke til!

    SvaraRadera
  13. Du verden så langt du har kommet med såingen! Takk for flott inspirasjon :)

    God helg!

    SvaraRadera
  14. Oj, så många spännande lådor :) och vilket jobb!
    Själv är jag ingen direkt frö-människa, brukar bli lite luktärtor och sömntutor på sin höjd, men i år blir jag allt mer sugen på att prova nytt efter att ha surfat runt bland alla trevliga och inspirerande trädgårdsbloggar under vintern.
    Allt gott! / Birgitta

    SvaraRadera
  15. Eftersom jag ska ha ett växthus så måste jag nu börja titta efter lite grönsaksfröer, men jag ska ta det lugnt. Får till att börja med inte bli "för mycket" - ska ju ha lite blommor också! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  16. Nämen, vilken "årets nyhet"!!! Så att du sår en massa???!! ;-))) De' hade jag inte en aaaaning om ;-)))!
    Ja, ja! Ska bli kul att se vad som kommer upp hos dig. Du får ju också lova att blogga om dem och inte vara borta i månader :-)!
    Ha det bäst!
    Anja

    SvaraRadera
  17. Nämen, vilken "årets nyhet"!!! Så att du sår en massa???!! ;-))) De' hade jag inte en aaaaning om ;-)))!
    Ja, ja! Ska bli kul att se vad som kommer upp hos dig. Du får ju också lova att blogga om dem och inte vara borta i månader :-)!
    Ha det bäst!
    Anja

    SvaraRadera
  18. Spännande! Här ska sås idag, bästa innevädret blev det.
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  19. Härligt med frösådder.
    Jag har sått Törnrosaskjortel idag.
    Jag planerar för sommaren :o)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Du är så duktig på sådder, jag lyckades inte alls med de fröer jag köpte av dig för nåt år sen. Förväntningarna är ju alltid så höga och kul att få det att gro till en härlig planta.

    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  21. Ser onekligen mycket spännande ut! Försöker så lite varje dag här, men mest blir det grönsaker.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  22. Men så kul att få se resultatet av denna omfattande frösådd, och pröva gränserna vill man ju alltid.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Uj! Uj!
    Det var väl ifs inte helt otippat att du sår en del :)

    Jag blir verkligen imponerad av såna som du som dessutom lyckas!
    Och nu ska jag passa på att fråga dig om några frön som jag budade hem ifrån dig om hur de ska sås? Smörkål!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit