Välkommen hit till min blogg



torsdag 17 juni 2010

Dagarna tillbringas just nu..

på fotbollsplaner med mina barnbarn:Dom går just nu på fotbollsskola och lilleman vill att jag ska vara med hela tiden,.Och kvällarna försöker jag göra undan i trädgården, projektet är ju inte riktigt klart än . men snart:) Så min tid har inte riktigt räckt till den senaste tiden, och tyvärr så blir det bloggen och att vara på andras bloggar och kolla som blir lidande

fotboll


Men en tur med kameran har jag hunnit iallafall..lite bilder på sånt som blommar just nu
(bilderna blir större om du klickar på dom)

Primula frinosa, majviva fast här blommar den nu , blomman är hos mig ca 15 cm hög så den är inte stor

den är vit på undersidan av bladet

Fritillaria camschatcensis ,svart klocklilja

Smilacina racemosa,Vipprams

närbild på blomman hos Smilacina racemosa

Polygonatum multiflorum, Jätterams
 
denna iris är ursprungligen från min mormors gård , som jag själv har fått av min mamma och den har fått följa med mig på alla mina flyttar.

 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Irisen var ju jättefin och vad roligt att ha en sådan "arveväxt"den blir liksom mer värd då:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Majvivan är jättefin. Svart klocklilja är verkligen läcker och vipprams är en växt som står på min önskelista.
    Härliga bilder!
    Passa på och njut av barnbarnen, trädgården finns kvar, när dom åkt hem.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit