Välkommen hit till min blogg



söndag 13 januari 2013

Jag har inte druknat….


Jag sitter fortfarande nästan hela dagar och kvällar med Allt om trädgårds Perennlista. Det är ett större jobb jag tog på mig än jag trodde det skulle vara. Men, men har man tagit tjuren i hornen så får man väl ro den i land också. Jag har inte många bokstäver kvar nu att kolla emot SKUD och RHS och sen så letar jag informationen på de perenner som det saknas information på. Målet är ju att vi ska få en fungerande perennlista med sökbara perenner där och med forumisters samlade kunskap om perennerna. Just nu så lägger jag inte in några nya perenner, en och annan kanske det blivit, men tanken är sen att den ska fyllas på med måånga perenner. Det har hänt mycket på de år listorna har varit inaktiva, tror det är 7 år nu.

Tyvärr är det bloggen som inte blivit uppdaterad för den har jag inte hunnit med. Och era bloggar har jag inte alls läst på länge får bättra mig bara listan är klar.

Idag har solen lyst och det har börjat gro i kylskåpet.



Ha det gott!!


10 kommentarer:

  1. Har saknat dig men vet att du gör ett hästjobb med listorna....så min förståelse har du...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Jag hojtar hejjja ännu en gång, de där listorna är guld värda. :-)

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig! Bra jobbat.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Tänk va många som uppskattar det jobbet du gör nu!

    Undrar vad "vanliga" människor skulle tro om de läste att det gror i ditt kylskåp? De kanske skulle bli oroliga för gammal mat, vi trädgårdsnördar säger grattis istället:-)

    SvaraRadera
  5. Så bra att du gör det där viktiga jobbet som vi andra får glädje av.Hoppas du hör mina applåder som jag skickar genon etern.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Oj, gror det hos dig nu? Vad roligt!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du förstår hur mycket vi uppskattar det jobb du lägger ner på listorna. Tack!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  8. Du är otroligt duktig som lägger ned sån energi och tid på listan.

    Ha det gott och passa kylskåpet så det inte börjar blomma också:o)

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  9. Låter som ett drygt jobb, men viktigt. Då kan jag passa på att läsa några av dina tidigare inlägg. Finns så mycket intressant hos dig så jobba på med listan i lugn och ro.
    Tack för länktipsen i förra inlägget!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig energi du har!
    hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit