Välkommen hit till min blogg



tisdag 17 april 2012

Lycka är att få ett växtpaket från forumvänner!!

Idag så fick jag ett växtpaket av Lotta i Gbg som jag blev såå glad för. Just detta med att byta växter mellan varandra är en sådan stor glädje, dela förmånen att kunna skicka till folk som önskar en växt som man råkar ha några över av, dels detta att ibland få tillbaka växter som man inte ens man visst att man vill ha. Jag har fått många växter genom åren av forumvänner på Allt om trädgårds forum och en hel del även genom bloggen. För mig som nästan fick börja från noll igen med en ny trädgård så har det varit en stor glädje varje gång någon skickat en växt till mig. För mycket blev kvar i min gamla trädgård och mycket dog på ängen som jag hann rädda en del växter till, så mycket har saknats.



I dagens paket var det en Iris versicolor 'Mint Fresh' en otrolig skönhet och inte så vanlig i Sverige skrev Lotta och hon är ju både Iris och geraniumexpert så hon borde veta.

En bild på den vackra Irisen...


Sen så var det även en stickling av Geranium × oxonianum ’Ekeberg som Lotta skrivit om i sista Trädgårdsamatören.


Lycklig plantägare är jag, igen!!

Ha det gott

11 kommentarer:

  1. Bloggvärlden är så härlig.

    kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig färg på den irisen! Vilken trevlig gåva!
    Den skulle jag inte heller säga nej till! :-)

    SvaraRadera
  3. Blogg-nätverket är fantastiskt!
    Snygga växter du fått, de kommer säkerligen stortrivas hos dig.

    SvaraRadera
  4. Suck! Vilken lycka.. Bloggkompisar är jättekul. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Känner igen ditt "glädjerus". Visst är det härligt med bloggvänner.
    Fina växter du fick.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så himla roligt ed bloggvänner som har växter över.
    Jag har inte så god hand med irisar de vill inte blomma så bra.
    Den irisen är fantastiskt fin och geraniumen också.

    Lycka till med växterna.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Hej Berit!
    Visst är det fantastiskt när man har vänner lite varstans i Landet! (Lotta träffade jag som hastigast i Botaniskans shop går.)
    Vilken vacker iris! Du tycks också ha fått till det väldigt bra i din 'Rented Garden'!

    /Anja

    SvaraRadera
  8. Vi var visst många som fick växtpaket igår.Håller med dig om att byta plantor med andra är så roligt.och när man läser andras bloggar och ser på bilder så får man ju så många bra tips.MVH

    SvaraRadera
  9. Alltid kul att få växtpaket på posten:) Lotta har en hel del riktiga godingar! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  10. Vad fina växter du fick. Att dela/byta växter med andra entusiaster är det roligaste som finns. Men än har du väl en massa snö hos dig. Skickar lie varma vindar till dig.
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  11. Vilken läcker iris! Lycka till med den.
    Härligt att kunna byta växter med bekantskaper på nätet :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit