Välkommen hit till min blogg



söndag 5 april 2015

Besök på Zetas




Att för första gången besöka det väl omtalade Zetas finsmakarens trädgård i hällregn och kyla är väl inte att rekommendera men OJ så kul att äntligen fått vara dit.



Vi gick lite runt och strosade både inne och ute och blev inspirerade av mycket som jag ville ha om jag haft större plånbok och större resväska…lastbil kanske?






Men lite växter fick ju följa med hem i resväskan, en Bergenia ’Bach’ som är en vitblommande Bergenia och Iris reticulata 'D.J. Dijt' och Iris reticulata 'Katharine Hodgkin'





Ha det gott!!






11 kommentarer:

  1. Jag älskar Zetas - i alla fall som det var förr då Folke var chef! Eftersom jag inte bodde långt ifrån så var man ju stamkund i 30 år och sen var jag aktiv inom bonsaisällskapet och vi hade en del ihop med Zetas. Det jag fortfarande gillar är deras STORA utbud på växter, alltid hittar man något nytt och spännande. Så ett besök där när man är i Stockholm är ett måste.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Tack för rundvandringen - nu var det några år sedan vi besökte Zetas så det är alltid kul att se bilder !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Det är många år sedan jag besökte Zetas. Min dotter och jag åt lunch i den vackra trädgården. Det var en underbar upplevelse med bästa solväder. Ett besök när växterna blommar är en upplevelse.

    SvaraRadera
  4. Zetas är fantastiskt att besöka, många idéer och inspirerande planteringar o växter:) Tycker bara att de är alldeles för dyra, är ju van vid att växter är betydligt billigare här nere hos oss :) Men det är som sagt väldigt kul att besöka:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Kul med bilder från Zetas. Jag ser att dom fått in växter redan, trots kylan. Vi bor ju så nära men det blir inte av att besöka dom så ofta, kanske en gång per år. Ha en fortsatt fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Trots att jag bor bara två-tre mil från Zetas är jag där bara någon gång per år. Oftast handlar jag på små handelsträdgårdar istället. Men visst är det fint där och inspiration är det lätt att hitta!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Roligt med bilder från Zetas och särskilt att du fått med översiktsbilder. Har aldrig varit där och det kommer inte att bli nån resa i år heller, men nästa år kanske... Tack och lov har vi ett "miniZetas" på hemmaplan så värsta suget stillas.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Det är så fint på Zetas och när vädret är fint att bara strosa omkring, men de kostar om man vill ha något. Och det vill man, brukar ju inte heller kunna transportera så mycket och tur är nog det för plånboken!
    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  9. Ojoj, nu ser jag att det var länge sedan jag besökte Zetas. Har ju blivit som ett varuhus i byggnaden, även om det var definitivt mycket snyggare fasad. Måste nog åka dit i vår i alla fall. Dina bilder frestade.
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Där har jag inte varit, Har också tänkt så många gånger att få komma dit.
    Tack för de fina bilderna dock! /Anja

    SvaraRadera
  11. Där har jag inte varit, Har också tänkt så många gånger att få komma dit.
    Tack för de fina bilderna dock! /Anja

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit