Välkommen hit till min blogg



onsdag 8 april 2015

Min trädgård tinar sakta fram


Så sakta, för den otålige (jag) tinar nu snön bort och jag kan se mer och mer av mina rabatter. Det är fortfarande kvar mycket snö och något som blommar än har jag inte, men väl något som är knopp och ger mig glädje och hopp om att även jag snart kommer att få glädjas av den först blomman i år.

Galanthus nivalis ,Snödroppar som snart, snart brer ut sina vita vingar


Helleborus niger, Julros som snart öppnar sin blomma


Scillans knopp ser man OM man tittar noga.



Men det mesta ser ut så här..än. Så ni kan förstå vad jag är avundsjuk på alla er som har fullt av blommande blommor nu :)



Ha det gott!!

12 kommentarer:

  1. Oj, och jag som tycker våren är lite sen här.
    Ni är snart ikapp och förbi.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det segt att vänta men snart är vi där vi också.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. En hel del snö kvar men när det väl sätter i gång så går det fort. Du har ju allt det fina framför dig!

    Hoppas värmen når er också till helgen.

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på något gott.............. :) Men jag förstår din längtan! Här har vi fortfarande nattfrost nästan varje natt, vilket jag tycker är frustrerande. Härligt i alla fall att det våras även för dig min vän :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Jeg forstår deg veldig godt at du er misunnelig på alle som har blomstring i hagene sine! Det ligger snø her også enkelte steder. Din blir nok snart også borte! :)

    SvaraRadera
  6. Du måste bli lite sur på oss som skriver och klagar över väder och vind hela tiden - och så har vi det så fint! För här är det riktig vår nu.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Skickar upp lite varma solstrålar så snön smälter snabbare. Ha det gott/Marika

    SvaraRadera
  8. Vilket tålamod som krävs av er där uppe i norr! Hoppas det tinar hos dig illa kvickt och knopparna du visar lovar ju gott.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  9. Inte särskilt länge sedan det såg likadant ut här. Men nu blir det varmare. Sätt opp ögonen med tändstickor så du inte blundar i onödan och missar något som vecklar ut sig snabbt :)

    SvaraRadera
  10. Du hinner nog ikapp oss med snödroppar och scilla på samma gång.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Våren har nog kommit längre nu hos dig, men visst blir man sugen på att ha en trädgård i " skåneland" ;) så mam får börja tidigt ute.
    Jag är så spänd på de frön jag beställde av dig i fjol, om de kanske kan bli nåt av det i år! Hoppas!
    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Här har snödropparna blommat över...underbara bilder på alla små knoppar, fantastiskt bra fotat!
    Ha en skön vecka nu...
    Varm vårkram,
    Titti

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit