Välkommen hit till min blogg



tisdag 9 februari 2010

Skålar av gamla Lp-skivor

Eftersom mina barnbarn har varit här i helgen och dom gillar att pyssla så blev helgens pyssel godisskålar av LP- skivor. Man tar gamla Lp skivor eller i mitt fall gamla EP-skivor som jag köpt på återvinningen.


Värm ugnen till 100 grader, lägg en skiva på en kopp eller liten skål på en plåt i ugnen. Ha dom inne tills dom har börjat bli mjuka, man ser det då dom börjar bli det. Sen är det snabbt ut och forma dom, dom stelnar ganska fort men går att värme igen.


För mina barnbarn var det lika kul att göra paketen.




3 kommentarer:

  1. Vad kul, sådana gjorde jag i min "ungdom" det var jätteroligt men jag kan inte för mitt liv påminna mig om att jag någonsin använde skålarna:))
    Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Fint blev de med den nya "bakgrunden" eller vad de nu heter på bloggspråket! Dags för sängen nu för min del! Vi ses i morgon! PS har ni redan gjort klart jul-klapparna för i år!!!Gunått

    SvaraRadera
  3. ja inte vet jag om dom kommer att använda alla sina skålar dom gjorde,,,men en del gavs ju bort, därför alla paket och mormor hade ju inget papper hemma än julpapper:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit