Välkommen hit till min blogg



fredag 10 september 2010

kolla vad har fått!!!

Idag har jag fått en Dactylorhiza maculata,Jungfru Marias nycklar och en som inte har prickar på bladen. En av mina grannar har frösått den, har har även frösått Guckusko som han berättade att 2 hade grott idag. Kul med såna som kan det att frö så orkidéer som ju inte är det lättaste här i världen.



I går fick jag ett paket med Posten..tack Ninnie för det paketet!!

Det innehöll både Salix elaeagnos ,rosmarinvide och Salix babylonica ,trollpil..ska bli kul och se om dom överlever här uppe.

Ha det gott!!

2 kommentarer:

  1. Goda grannar är bra att ha .Kan dom sen så ovanliga växter och delar med sej.Ännu bättre.Var rädd om grannen.Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. ja och igår kom han med en växthusbelysning som jag fick..inte dumt att ha då man skabörja med fösådderna;)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit