Välkommen hit till min blogg



onsdag 1 juni 2011

Solen kom!!!

Just inkommen från trädgården, det blev sent idag klockan var över 23 innan jag pallrade mig in, tror nog jag varit ute längre om inte grannen inte öppnat dörren och frågade om jag höll på än. Då jag jobbar i trädgården så glömmer jag tid och rum. Idag äntligen så kom solen och lite värme. Så idag har jag lekt mullvad igen. En liten mullvad, jag har bara gjort i ordning för en pallkrage till bredvid mitt växthus. Men gräsmattan ska skalas, stenmjöl ska runt pallkragen så visst tar det tid ändå. Imorgon ska det fyllas jord i pallkragen och en rabarber ska få flytta dit. Men superhärligt att åter kunna vara ute utan att ha täckbyxor på sig.

Primula farinosa, majviva har börjat blomma nu.

Sen måste jag börja åtgärda planteringskön, som börjar bli lång. Idag fick jag en Cortusa matthioli alba, vit klockviva skickad till mig, det är så kul med alla dessa plantpaket!!

en som ser ut som den säger "puss på er" är Pulsatilla vulgaris 'röde klokke'

Ser att jag fått nya följare, ni är så välkommen hit!!Jättekul att ni vill följa min blogg.

Ha det gott!!

8 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att glömma tid och rum...vi har ju inte ljust lika länge som er, så när den "stora lampan" släcks får man sluta...

    Ha en skön helg och kramar från Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Vit klockviva låter jättefint:)
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  3. Jomenvisst blir man som "galen" när den gula vännen visar sig och dessutom skänker en värme.
    Alltid spännande med nya plantor...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Kul med nya växter men planteringskön blir såååå lång! Gunilla

    SvaraRadera
  5. Kul att hitta till din blogg och kul att du hittade min. Vilka fina vivor du har. Jag tyckte att jag hade en lång planteringskö
    men jag ser att min är ganska kort jämfört med din.

    SvaraRadera
  6. Jo, det är tur att jag har ledigt på nationaldagen så jag hinner få ner det som står och väntar. Fast, visst ja, det är ju STA´s plantmarknad i Uppsala på måndag.Kan ju hända att det blir fler som ska ner:)

    SvaraRadera
  7. Visst är det svårt att släppa spaden när det fortfarande fins en gnutta ljus ute! Till sist blir det kroppen som säger ifrån när det är dags att pausa. Men om man som vi har växthus med bord och stolar i så behöver man inte gå in 'på riktigt' förrän det är dags att sova!
    Må så gott.
    Eva

    SvaraRadera
  8. Oftast glömmer man ju allt runtomkring när man håller på med blommor o trädgård, och det är såå rogivande att hålla på sent på kvällarna. //helén

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit