Välkommen hit till min blogg



fredag 7 mars 2014

Blommig fredag- Ödmjukhet


Dagens tema på blommig fredag är Ödmjukhet. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Rosor och Bladlöss.

Ett ställe som jag verkligen känner en stor ödmjukhet till är skogen, en ödmjukhet till naturens otroliga skönhet. Den värld där jag bara njuter, hämtar mycket kraft från, stillar mina tankar i och hämtar inspiration från.En värld där jag inser min egen litenhet och ödmjukt tar emot vad denna underbara natur kan erbjuda mig.






Ps Glöm inte bort min utlottning på ett presentkort hos Tuijas växter som även kan användas i hennes internetbutik.Vinnare dras på lördag.



Ha det gott !!!


30 kommentarer:

  1. Håller med dig! Det är härligt att promenera i skogen och njuta av allt det vackra, speciellt så här på våren. Ha en skön helg!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja , skogen är verkligen underbar och ödmjukgivande (!) Fina bilder på den ljuvliga skogen!

    SvaraRadera
  3. Du prickade verkligen rätt...visst känner jag igen mig på din beskrivning av skogen och ödmjukhet:)
    Trevlig vårhelg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig - naturen är så mäktig att man ofta är helt förstummad inför att något kan vara så. Vad jag skulle vilja ha någon av andra bildens stora mossiga stenar i trädgården, helt underbara! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Ja, i skogen ser man mycket som en att bli ödmjuk! Vackra bilder. Ha en fin helg. kram Anette

    SvaraRadera
  6. Ja skogen är verkligen en källa till ödmjukhet! Att bara sitta på en stubbe och ta in allt vackert runt omkring är verkligen underbart;) Vackra bilder! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Vår naturliga omgivning skänker oss ro....en enorm källa som bidrar till ödmjukhet inför livet....=)

    Ha en skön helg...!!!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Och jag håller med dig - det är när man upptäcker det väldiga omkring en som man blir ödmjuk.

    SvaraRadera
  9. Heisann!

    Naturen gir oss så mye at det er vanskelig ikke å være ydmyk overfor den. Vakre naturbilder. Ha en go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  10. Så fin tolkning. Ödmjukheten inför allt som finns i naturen. Solnedgången över vattnet, mycket fin.

    SvaraRadera
  11. Instämmer helt och hållet i med dina tankar. Trädgården är, för mig, bara lånade minidelar av ett större sammanhang. Det hittar jag ute i den 'riktiga' naturen. Fin tolkning!

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera
  12. Skogen är läkande! De bamsiga träden gör det lätt att känna ödmjukhet!
    Ha en toppenhelg i vårens tecken!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder! Njut av helgen, det kanske blir sol :)

    SvaraRadera
  14. Helt rätt, skogen är en inspirationskälla även för mig :)
    Ha det gott!/Anna

    SvaraRadera
  15. Håller med , att gå i skogen är lugnande och rofyllt. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  16. Undrar hur vi skulle vara om inte naturen fanns där och gav oss all den kraft vi behöver för att gå vidare. Jag känner stor ödmjukhet inför det.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  17. Herlige bilder! Det er godt at vi har naturen som minner oss på hvor små vi er i den store sammenhengen :-)

    Ha en skjønn helg!

    SvaraRadera
  18. Fint tolkat och visst är det så att man känner stor ödmjukhet för skogen och allt som finns där! vackra bilder du bjuder på.Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Vilka ljuvliga bilder Berit! Visst är det underbart med den där litenhetskänslan? Det är en känsla som inte förminskar en utan får en att känna en samhörighet med något som är större än man själv. /Anja

    SvaraRadera
  20. Väldigt fina bilder från naturen, ha en skön helg!

    SvaraRadera
  21. Jag är uppvuxen i skogen, ja nästan, men inte så förtjust i den, kan ändå tycka att den är vacker.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag tittade in på ditt inlägg redan igår men då hann jag inte skriva. Jag känner precis som du ödmjukhet när jag får träda in i en skog. För mig är det lite som att gå in i en sagovärld. Den lever och sjuder. Den doftar underbart. En mycket bra tolkning. Och jag tycker mycket om dina bilder.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  23. Gillar också skogen och särskilt den som är mossig och vildvuxen. Fina bilder!

    Önskar dig en trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  24. For en vakker tolkning! Jeg er også veldig glad i skogen. Et eventyrlandskap som gir mye rom for fantasi.

    SvaraRadera
  25. Kan inte göra annat en att instämma! Naturen en aldrig sinande källa till återhämtning mm
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  26. Mmmm, Jag är mest i skogen under hösten när det Göttaste, finns i den!
    Men det finns knappt något mer rogivande.....

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  27. Der har vi det på samme vis! Fra jeg var barn, har jeg fulgt plantenes (spesielt vårplantenes!) syklus i naturen, og hentet inspirasjon derfra :-)

    SvaraRadera
  28. Skogen är läkande och stärkande! Är så glad att vi har den precis bakom huset och på andra sidan ängen.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit