Välkommen hit till min blogg



måndag 21 mars 2016

Skolar ut, skolar ut och skriver etiketter..


Just nu skolar jag ut frösådder så sakta, får ta det lugnt eftersom min rygg inte är att leka med just nu, även om jag blivit bättre i den. Men tar man det pö och pö och vilar mellan så går det. Jag gillar att göra det stå och skola ut dessa små liv som sen ska växa till och bli en planta som jag sen kan sätta ut i min trädgård.
Det har blivit några backar som skolats om, och mitt sovrum börjar förvandlas till plantrum som det är på våren. 



I vardagsrummet är det tomt än så länge ..men det brukar bli fullt där också. För fortfarande så gror det en hel del i köket och nästan allt är utplockat från kylskåpet.




Kan bara inte förstå att skriva etiketter är så himla tråkigt att göra, då att skola ut är så roligt. Jag är noga med att etikettera varje kruka eftersom jag vet av erfarenhet att det är lätt att glömma bort vad som är i krukan. Och att skriva 12-15 etiketter med samma ofta lite svår stavade namn (de latinska) och även de svenska om det finns är inte kul. Här är några redo för att skolas ut.




Ha det gott!!

 

9 kommentarer:

  1. Håller med dig angående etikettskrivningen, min älskling köpte en etikettskrivare till mig och du milde vilken lättnad:)Hoppas inte att du går i sömnen någon natt och råkar välta ut alla dina plantor;) Kram/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en sådan skulle man behöva..får kolla vad de kostar och hur man gör med dom :)

      Radera
  2. Storskalig odling. Vad gör du av alla växterna? Säljer du också. Håller med om etiketterna - så tråkigt men så nödvändigt.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överskottet brukar jag sälja ...men ger bort lite till trädgårdsvänner också , tycker om då plantor sprids och mer och mer folk kan odla dem. Helst här uppe där mycket inte är provodlat förr.

      Radera
  3. Jaha! Nehe! du är inte heller frisk nånstans!
    Kylskåpet blockerat och snart vardagsrummet invaderat! Galet! Härligt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näpp inte friska alls :) Total galen men roligt galen...

      Radera
  4. Ler när jag ser alla dina krukor.Vilket jobb.Men visst är det roligt.
    Hoppas nu att du klarar att bli bra i ryggen.
    Ha det fint/Kram.

    SvaraRadera
  5. Men åh, som en riktig plantskola. Där ligger jag i lä. Visst är det tråkigt att skriva etiketter. Man tror man minns, men så är det ju inte. Trist med ryggen. / Britt

    SvaraRadera
  6. Du skulle behöva ett eget litet hus till alla dina frösådder. I år har jag inte sått mycket för jag måste försöka ta hand om det jag har i bänkarna . Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit