Välkommen hit till min blogg



måndag 8 februari 2010

Vägen där jag är i dag ..del 6

Eftersom det blev ett bygge av växthus så gjorde jag om lite vid det, mera stenmjöl och 2 stycken till pallkragar. En pallkrage har jag jordgubbsplantor i, det är ju så gott att med ”jordisar”, helst solvarma såna. I 3 stycken sår jag sallad, ärtskidor, dill, persilja och naturligtvis blåklint och ringblommor. Dom pallkragar som är kvar använder jag till barnkammare av småplantor, dels från frösådder och från delningar av egna plantor. På vintertid använder jag 5 stycken till det, för då måste dom krukade frösådderna ner i jorden…



4 kommentarer:

  1. Det ser så ordentligt och fint ut Berit:) Åh vad man längtar till vår och barmark nu. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad fint du har det här!
    Känner igen det där med att stoppa ner frösådder i grönsaksbäddarna... Mina fyller två av fyra bäddar. Först är det jättebråttom att få ner dem innan tjälen kommer, och snart är det ännu mera bråttom att få upp dem igen - så att grönsaksfröerna kommer i jorden... Men jag längtar!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Det skulle kunnat vara mina pallkragar du beskrev ;))
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Fniss...känner igen mig Ester. Ja dom kan användas till mycket...har funderat liite på att försöka få tag på 2 till.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit