Välkommen hit till min blogg



fredag 20 maj 2011

Lycklig, lycklig…

Idag har Anette med bloggen Dagens bästa bild varit och hämtat mina växter som jag beställt från Hannelotte. Hon har varit så snäll och gjort detta och ska sen skicka mina växter upp till mig sen. Vilken underbar trädgårdsvän hon är, som fixar detta åt mig eftersom Hannelotte inte skickar växter längre. Vad jag beställt?? En hel del man framför allt Gentiana Purpurea, Baggsöta en växt jag försökt fröså hur många gånger som helst och inte lyckats . Nu har jag en planta!!! Annat jag beställde var bland annat Anemone nemorosa ’Kentish Pink’, Anemone nemorosa ’Blue Eyes’ ,Corydalis malkensis, Primula reidii v williamsii, Haquetia epipactis ( min syns inte till i år), Gentiana asclepiadea ’Rosea’ ,Meconopsis racemosa en till Anemone nemorosa ’Vestal’ den är så superfin den vitsippan.Så det blev en hel del vitsippor igen:)

Idag har det regnat så jag tog mig en tur till Sinnenas ateljé, handelsträdgården i Piteå. Oj, vad de hade fått hem mycket kuligt i perennväg. Jättekul och kolla och det var en hel del jag ville ha men eftersom jag visste att Anette skulle hämta mina plantor idag och jag inte visste riktigt säkert vad jag skulle få så behärskade jag mig lite. Naturligtvis fick nått följa med hem därifrån.

 Idag blev det Anemone nemorosa 'Virescens’. Jag tycker den är läcker med sitt "fluff"


Och efter alla bilder från Lindas blogg Trädgård..drakar och lite annat en Ranunculus ficaria 'Collarette' svalört en fylld sådan.


 
Jag har spikat upp en gammal potatislåda och en gammal bärlåda på garageväggen som jag dekorerar lite olika beroende på årstid. Idag har jag satt en kruka med små vita violer i en rostig kruka där.




Ha det gott!!

14 kommentarer:

  1. Så kan man göra med tomma potatislådor. Jag hade växter i mina och så ruttnade botten bort...
    Ha en skön helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka perenner du beställt. Fint med lådorna på väggen, ger lite mer liv:)//Helén

    SvaraRadera
  3. Vilka fina potatislådor du har och du har pyntat dem så fint.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Grattis till inköpen:) Det är nästan omöjligt att vara på en plantskola och att INTE köpa något hehe. Dina vägglådor är så himla fina tycker jag, ska nog sno den idén från dig om jag hittar lådor:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Det finns så många olika vitsippor att falla för så snart är man samlare.
    Gillar dina lådor. Här har jag använt gamla fiskelådor :-)
    Ha det gott
    Birigtta

    SvaraRadera
  6. Gillar alla dina rostiga saker i lådorna.Blir liv i lite tråkiga väggar när man pyntar lite.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig väggdekoration nu måste jag leta.
    Gamla trälådor.
    Rostiga grejor det blir nog lite svårare det men kanske på något loppis eller auktion.
    Tänk om det hade varit för tjugo år sedan då min pappa levde. Han var skrothandlare där fanns allt.

    Jag har köpt en svalört iår ochså en dubbel cremefärgad så det blir spännande att se hur de beter sig. Någon har sagt ogräsvarning men vi får se.

    Anemonerna finns ju så många av den ena finare än den andra men det gäller att hitta den man vill ha.

    Det finns ju så fantastiskt hjälpsamma bloggvänner . Jag hade turen att hitta en som köpte ut en dubbel trillium till mig ifjol och skickade upp den, så nu blir det spännande att se hur den har överlevt vintern.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Sinnenas atelje verkar vara en riktigt trevlig handelsträdgård. Vad stark du var som kunde bärga dig och vänta tills din vän kom med blombeställningen. Låter som en härlig beställning du får hem.
    Potatislådorna är jätte fina där på väggen, kul att pynta fint.
    Kram:)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar sippa Berit!Så fint du har pyntat i lådorna - jättesnyggt!/Anja

    SvaraRadera
  10. Härligt med riktiga trädgårdsvänner. Och många projekt och växter på G ser jag. Härlig tid nu om dygnet bara kunde haft fler timmar. Är så glad över den blå primulan från dej som blommar nu. Sköt om dej!!!
    Mvh Anna i Gamla Falmark

    SvaraRadera
  11. Trevlig helg!
    Vägglådorna blev jättebra!

    Marie:)

    SvaraRadera
  12. Avundsjuk jag är så avundsjuk...på alla dina fina växter ;-)Vill oxå ha!Tur det är några växtmarknader på `G´!
    KRAM från mig!
    ps.snygga rostiga grejer:-)

    SvaraRadera
  13. Härligt med gulliga vänner! Spännande med växterna!
    Vad fint du har gjort med lådorna!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  14. Fine billeder, elsker de rustne ting du har.
    kh Lis

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit