Välkommen hit till min blogg



onsdag 18 maj 2011

Min rosa aurikel

I två dagar har jag nu rensat rabatter och framför allt stenmjölet på uteplatsen som var full av ogräs. Just nu är uteplatsen riktigt fin och bägge rabatterna som är där fick bli lite större, de hade ju krympt i vinter. Jag har kvar att rensa en hel del än, men samtidigt som jag rensar så krukar jag en hel del perenner för framtida försäljning. Så det tar lite tid att rensa. Sen så tar jag rätt på en del frösådder också från de perenner som fröat av sig. Idag hittade jag till min stora glädje frösådder av Profetblomma, Arnebia pulchra .

Men varmt har vi inte så jag rensar i täckjacka och täckbyxor, nu längtar jag till lite sol och värme.

 Nu har även min Rosa aurikel börjat blomma, ska ta bättre kort sen på den.
Ha det gott!!

4 kommentarer:

  1. Härligt med sådant arbete i trädgården även om det tar lite tid ibland.
    Snygg Aurikel!
    Ha en bra dag i trädgården trots regnet som faller, vi slipper ju vattna ute idag.
    Kanske en klen tröst i ruskvädret, men ändå...

    SvaraRadera
  2. Fin färg på Aurikeln.Rensade ute igår jag med men klarade mej i en tröja.Vi hade en 13-14 grader och sol större delen av dagen.Kvällen blev mulen och grå.

    SvaraRadera
  3. Nu har de ju lovat att värmen ska komma tillbaka till helgen. Vi får hoppas att det blir så.
    Kan berätta att jag var ute i skogen i tidags och hittade en, åtminstone för mig, ny nornalokal.
    Det var rätt stora knoppar på nornorna, så trots kylan kommer de nog att blomma tidigt i år.
    Hälsningar från grannen.

    SvaraRadera
  4. Söt liten blomma!!! Helt otroligt att inte värmen kommit, men det finns inget dåligt väder...bara dåliga kläder sägs det....men det vete katten. Ha det gott! //Helén

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit