Välkommen hit till min blogg



onsdag 19 oktober 2011

Röd, rödare och rödast

Jag har äntligen rensat alla mina frön och de kommer snart att läggas ut här för i första hand för byten men jag kommer även att skicka mot frankerat kuvert. Det har tagit tid i år att rensa mina frön men jag är väl uppe i minsta 150 sorter som jag har rensat, alla kommer jag inte att lägga ut för en del ska jag ha själv

Idag har vi rent ut sagt pissväder, regn blåst och bara trist. Det började igår men jag hann i alla fall ut och ta lite kort på lite röda färger som finns/fanns i trädgården igår. Idag så är de flesta löven bortblåsta.

Euonymus alatus Vingad benved


Spirea japonica' Firelight' Eldspirea


En rönn som jag köpt som Dodong men inte är det , mest troligen en pelarrönn


Berberis x ottawensis 'Superba'


Ha det gott!!

7 kommentarer:

  1. Tänk vilka fantastiska färger växterna bjuder oss på:) Här är det också pissväder idag, skall hämta barnbarnet på dagis så det blir något kul i dag i alla fall:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Det är härligt med höstfärgerna men synd att de redan har blåst bort. Jag tycker inte det blivit så fina höstfärger här som det brukar, jo då, lite är det men inte så mycket och inte så länge.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Visst är det fantastiskt när växterna ändrar färg på hösten,
    blir ju som en andra blommning.


    Ha en fin höstdag här blåser det men vi har då uppehåll idag.

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Om man tänker på alla fina höstfärger så är hösten den bästa årstiden.
    kram mia

    SvaraRadera
  5. Växterna som du visar har riktigt fina höstfärger! Fina inspirationsbilder : )
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Tänk att samma färg kan visa sådana variationer...=)

    Ha det så gott!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. The many shades of red are beautiful in your pictures. I must ask why the translation uses the word "piss" when describing the rainy weather. It was used even i one of the comments made on your blog. For an American, that is an interesting way to describe rain. Jack

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit