Välkommen hit till min blogg



torsdag 10 juni 2010

Nu är den borta...

Min hemska häck har idag blivit kapad till fotknölarna, ingen gladare än jag. Tur man har kompisar som erbjuder sig att komma och kapa ner den, hon sa först att jag skulle få låna klingan men jag gillar inte såna verktyg. Jag har aldrig kört en sån apparat, och det verkar livsfarligt. Som tur var så lovade Ulrika komma och ta ner den åt mig. Så ikväll så har den fått flytta till buskhimmeln, och nu får vi hoppas att det växer upp nytt, eller egentligen inte för jag gillar inte den, men min hyresvärd vill ha den kvar. Så det är väl bara då att spara den, så han blir nöjd. Helst hade jag nog planterat nått annat

här starar Ulrika maskinen 


 
kolla ingen ful häck kvar:)

Idag har det varit en dag i hundra knyck, på förmiddagen gjöt jag och en kompis lite smågrejer. Sen så skulle jag ju bara utöka lite på en rabatt, men det blev ett större projekt än jag tänkt, men jag tror det blir jättebra, bilder kommer...



Måste bara visa den sol som blommar hos mig nu, Japansk skogsvallmo, Hylomecon japonica. Den lyser som jag efter en bra och rolig dag ute i trädgården.





4 kommentarer:

  1. Oj så trist att inte få bestämma själv i trädgården, hoppas du kan få hyfs på häcken nu när den börjar om. Skogsvallmon var klart vackrare ;)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få hjälp med sånt! Den där apparaten såg lite farlig ut!
    Fin vallmo! Min skogsvallmo har inte börjat blomma ännu!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Skönt att få bort sådant som man inte gillar. Den växer säkert upp igen, men då får vi hoppas att den blir tät och vacker.
    Skogsvallmon är en underbar blomma, sen får dom som inte gillar gult säga vad dom vill!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk gul vallmo! Skönt att bli av med häcken, det förstår jag.
    Ha det härligt trädgårdsgott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit