Välkommen hit till min blogg



tisdag 31 augusti 2010

3 år har gått...

Nu har det gått 3 år sen jag flyttade hit till mitt hyrda hus..o vad tiden går fort!!!Jag har idag roat mig att kolla vad som hänt sen jag flyttade hit och ja det har hänt en hel del..

Så här såg huset ut då jag flyttade hit..inga rabatter, bara gräsmatta som det var på hela tomten förutom en del björkar och buskar
Idag ser det ut så här kring huset






Så här såg det ut mot vägen och gångvägen,mycket öppet


Idag ser det ut så här och den kallas den låånga rabatten eftersom den säkert är 20 meter lång om man räknar in muren








så här såg den nya delen ut på stenmuren totalt överväxt av ogräs..
Idag ser den ut så här



detta är sidan mot gångvägen

tyvärr så har jag ingen förebild här men här var det bara gräs..idag är det min skuggrabatt
så här säg det ut vid ena hörnet av tomten på framsidan

Idag ser det ut så här


Här fanns det inget då jag flyttade hit bara gräs..idag ser det ut så här

Och så här såg det ut vid andra sidan av uppfarten vid mitt hus..idag ser det lite annorlunda ut...men det återkommer jag till:)
Detta är mitt senaste projekt


visst är jag en Mullvad men jag har fått hjälp av en traktor också första året..annars hade jag nog inte hunnit allt detta.
Ha det gott!!

16 kommentarer:

  1. Wow..vilken skillnad det är överallt!! Vilket jobb du har gjort på dessa 3 år! Sååå snyggt!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Det är sååå mycket finare! Hinner du sitta ner och njuta lite av allt också?

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken förändring!! Och jättefint har du det överallt,nästa gång vi kommer till Piteå(har en bekanting bosatt där) så kommer jag inom,får jag väl?Ha de bra/Saga

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad det blivit, bra gjort Berit!

    SvaraRadera
  5. Ojojoj vilken skillnad! VILKET jobb du lagt ner helt ensam även om du haft hjälp av traktor:) Hoppas att du kan njuta riktigt ordentligt nu:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Jo då man ser på bilderna så ser man att jag har nog legat i:)Man tänker inte på det annars , men visst har det blivit skillnad sen jag flyttade hit, till det positivare.Jo jag njuter varje dag då jag går mina runder eller då jag sitter på trappen med morgonkaffet.
    Saga..du är såå välkommen hit!!!Det är alla som vill, mitt hem och hus står alltid öppet:)

    SvaraRadera
  7. Ååååå vad fint du fått det. Du har verkligen hunnit med mycket på bara 3 år.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilket jättejobb du har gjort på de åren.Det är ju superfint nu.gunsan

    SvaraRadera
  9. Himmel! Vad du har förvandlat den trädgården! Det är ju inte klokt! Jag bara ÄLSKAR den sortens före och efter bilder. Förändringarna blir verkligen uppenbara, då:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  10. Det är verkligen kul att se före och efter-bilder. Du har legat i ordentligt! Så fint du har gjort överallt! Önskar att jag hade din energi.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  11. Jösses vad du har hunnit med på bara 3 åR!!! Och jättefint ser det ut att ha blivit! Själv har jag också byggt upp en trädgård (radhus) från i princip scratch (det fanns 2 vinbärsbuskar). Men jag har satsat mycket på träd och buskar. Inte så mycket perenner. Men det får väl bli i nästa etapp...
    http://radhus-liv.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. Woowww, vilket jobb du har gjort. Så snyggt det har blivit. Jag har bara sett olika enstaka bilder innan. Roligt att se allt på detta sätt. Jag kan inte annat än lyfta på hatten, imponerande. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Var in en sväng på AoT forum och såg ditt inlägg där.
    Vad du har jobbat, fint blev/är det, du kan känna dig nöjd.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Tack alla!! Alltid kul att få beröm:)jo dom man ser bilderna så här tycker nog även jag att oj vad jag har grävt..men jag upplever det inte så.Skulle tro att alla i andra också har grävt en hel del och att eran trädgård också förvandlats på 3 år..men det blir aå uppenbart om man jämnför kort före och efter

    SvaraRadera
  15. Vilket slit - och i en hyrd trädgård dessutom! Otroligt fint har det blivit i alla fall. Och med den här takten är det väl snart ingen gräsmatta kvar.., ;)
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit