Välkommen hit till min blogg



onsdag 4 augusti 2010

YES,YES ,...äntligen,äntligen är häcken klar:)

Äntligen är mitt mest idiotiskaste projekt klart..att rensa upp en totalt igenvuxen och övervuxen häck klart.

Jag har ju fått sitta med skruvmejsel för att komma åt ogräset mellan rötterna och jag måste väl medge att såå försiktig har jag inte varit.Tid har det tagit iallafall och arg på mig själv har jag varit för att jag bara kom på att göra det..men den såg ju alldeles för eländig ut och det skämmer resten av trädgården så det var bara att bita i det sura äpplet och fortsätta rensa. Jag gillar inte denna häck som är en Klasespireahäck, men min hyresvärd vill ha kvar den. Jag skulle ju inte först få röra den.


Blev den snygg?? NÄÄÄ inte det ,men klart bättre än den var förrut

den här och en till buske blev det inte mycket kvar av..dom var totalt invaderad av kvickrot, men det är ju en klasespirea ,så den kommer igen .Det är väl en av dom få buskarna som inte går att utrota.


så här ser det ut i början av häcken...




Tur man har andra glädjeämnen i trädgården..detta är en dubbelblommande ängsnäva, Geranium pratense 'Double Jewel'
Den blir 40 cm hög och är hos mig stadig, den fläcker inte ut sig som jag upplever att många Geranium gör.



Ha det gott!!

7 kommentarer:

  1. Åhhh nu kan du vara riktigt nöjd!
    Ha det bra nu och vila dig lite efter detta bautajobb! / Irene

    SvaraRadera
  2. Vilket jobb! Med något man helst inte vill ha! Taskigt! Men vilken fantastisk näva! Blommar den så här sent?
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. jo jag vilar nu efter jobbet:)ska ju på bröllop imorgon och man kan ju inte komma dit med svarta händer:)
    ja den nävan blommar nu och har faktiskt gjort det ett tag..den är jättefin!!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det måste kännas att äntligen vara klar:)) Det blev ju jättefint, även om jag håller med dig om att den inte är så värst vacker;) Men du gjorde ju verkligen det bästa av situationen:) Nävan är ju helt underbart söt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Jadu idiotprojekt är jag åxå bra på, men den kommer och bli fin, nåja eller finare nästa år. Undrar varför man lägger ner kraft på så stolliga saker, nåja vissa joggar, hahaha.
    Kram LjusneLotta

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat Berit. Jag förstår hur du tänker (även om jag är tveksam till om jag satt igång med samma projekt), det blir alltid en snyggare helhet i trädgården om man inte har ett område som drar ner intrycket. Ha det bra. / Kerstin

    SvaraRadera
  7. tack alla...detta projekt har tagit på krafter vill jag lova:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit