Välkommen hit till min blogg



tisdag 14 maj 2013

SnickarBertas framfart..


Inte går det fort för årets SnickarBerta, d.v.s. jag, men två nya bänkar har jag i alla fall snickrat nu. Den som är längst bort ska innehålla potatis och jordärtskocka, jag har viraduk som spärr för jordärtskockan hoppas det håller. 


Jag har så sakta börjat fylla bänkarna med jord, eftersom jag fick slut backar igår där jag ska sätta perennerna som varit krukade och nedgrävda i de gamla odlingslådorna. Idag har jag fått en ny leverans av backar så imorgon kan jag fortsätta plocka upp krukorna och börja göra de 3 bänkarna som är kvar att göra.



Så här ser det ut i mina bänkar som jag hunnit rensa och fylla på jord på, en massa pinnar för att slippa att katterna gräver i dem.


Blommar gör Primula rosea, Rosenvivan



Och Primula marginata, Dvärgaurikel.



Ha det gott!!

17 kommentarer:

  1. Oj! Vilket jobb. Vad duktig du är som snickrar och smart med pinnar för katter.
    Din dvärgaurikel är bara helt underbar.

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera
  2. Vilka fina lådor - vad duktig du är!
    Hoppas katterna förstår att de inte är välkomna nu! Det är så trist att få växter uppgrävda och rabatterna använda som toalett istället:-(
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, det blir jättefint!
    Mycket jobb, den där SnickarBerta kan hon... =o)
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Det verkar som om Snickar-Berta är riktigt händig med hammare och spik. Kanske även vi kunde få till några sådana klämmiga lådor.Ja, vi får se...

    SvaraRadera
  5. du är verkligen en händig kvinna som inte ligger på sofflocket
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Vilka superfina kragar!!! Är väldigt imponerad. Ska bli roligt att se dem med växter i :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Halloj!Visst är det härligt med projekt..!! Å mottot "bra kvinna reder sig själv" passar då ypperligt bra på dig!! Ska bli så kul att se allt fint du pysslar på med när det blir grilltajm, i slutet på månaden! Lycka till med allt ditt pyssel!
    Kram! Solen på Ollbacken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan väl berätta att Kjell kommer att sälja Orkideer då så ta med stor börsen:)

      Radera
  8. Så fint det blir!
    Lykke til videre med kjøkkenhagen:)

    Dette med pinner i bedet tror jeg at jeg skal adoptere. I hvertfall i kjøkken og urtehagen!

    SvaraRadera
  9. Heja du duktiga SnickarBerta! Vad du jobbar och sliter och fint som 17 blir det:)!
    Du, jag hinner inte iväg idag till posten och jag vill inte skicka från mitten av veckan. Kan du hia dig till nästa vecka? Du får ju ändå ingen glädje av tandroten nu. Men, nästa vår !/Anja

    SvaraRadera
  10. Fint med potet. Nypotet om høsten er det beste som finns! Godt tips med pinner mot katter :-)

    SvaraRadera
  11. Nok å gjøre ser jeg?! Riktig flittig har du vært : )

    SvaraRadera
  12. Jag får nog anlita dig när gubben inte vill :o)

    Vilken fin Primula på nedersta bilden.

    Ha det gott och jobba inte för mycket.

    SvaraRadera
  13. Man snickrar och snickrar eller jag skruvar , och värken den blir gräslig men med ett bra resultat så glömmer man det lite grann i slutändan. Kikar snart in igen och kollar vad " BERTA " hittat på. Var runt på skogen och fjäskade lite för killarna på vindkraftbygget och fick en del pallkragar som jag håller på att måla för ett snyggt resultat i sommar, så slipper jag den biten i byggandet i alla fall. Ha en bra dag från Pelargonhyllan

    SvaraRadera
  14. Så fina lådorna blir! Sådana skulle jag med vilja bygga i sommar. Får jag be om råd, hur breda och långa har du gjort dina? Jag klurar lite på vad som är lagom, snyggt och mest praktiskt nämligen.
    Fint med vårblommona!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort mina 2,75 långa och ca 82 breda. Bredden gjorde jag så jag kunde nå från ett håll allt, man kan göra bredare men då måste man nog rensa från bägge hållen.Jag satte de två första lådorna nog så tätt så nu har jag ca 50 cm mellan lådorna så jag kommer in med skottkärran.

      Radera
  15. Jag hejar på Berta! Mycket bra gjort!Kram.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit