Välkommen hit till min blogg



söndag 26 maj 2013

Två fin, fina primulor och lite till


Jag fortsätter och rensar upp mina rabatter nu är jag i alla fall på sluttampen, skönt!!!

Primula maximowiczii fick jag skickat till mig av en bloggvän. I år så blommar den med sina röda blommor. Den blir ca 25 cm hög, vill stå i halvskugga. 




Primula longipetiolata som har ljusblå fina blommor och underbara blad. Den här har jag sått själv och satte ut den på tre ställen i min trädgård, den har bara överlevt på ett ställe. Tur det så jag fick se den blomma.



Nu har min Adonis brevistyla, Blåadonis börjat blomma, den har en alldeles blå knopp med då blomman slår ut så är den vita men baksidan är ljusblå.




Fritillaria hermonis ssp. amana, Amanus-klocklilja har slagit ut sin klocka. Denna är ny för mig i år. Otroligt vacker inuti också.




Välkommen hit alla mina nya följare, så kul att ni hittat hit!!

Ha det gott!!

5 kommentarer:

  1. Så fina primulor! Ja, och den där klockliljan skulle också gärna få flytta hit... =oP
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. att rensa ogräs är jobbigt men samtidigt så avkopplande
    fina primulor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Den blå primulan var ju en fin en.Har ett storjobb framför mig att ta bort alla scillablad som väller fram i alla rabatter.Kram.

    SvaraRadera
  4. Du har alltid så många fina växter att visa. Du måste ha riktigt gröna fingrar. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  5. Härligt när de blommar.
    Mina Maximowitczii har haft det kämpigt i vår. Endast en planta har överlevt och den flyttade jag till en ny rabatt där den förhoppningsvis klarar sig.
    Vi var ut till sommarstället i eftermiddags för att vattna det som är nyplanterat. Jorden har torkat ut för det har inte regnat. Bara sol och blåst.
    Det som är värst nu är att det är så otroligt mycket mygg. Det är jobbigt att vara ute. Myggmedel och fullt påklädd.:o(

    Vilken otroligt fin Fritillaria jag gillar dess blommor som små underverk.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit