Välkommen hit till min blogg



tisdag 24 juni 2014

Hemma igen!!!


Nu är jag hemma igen efter Ulrikas och mitt plantrally genom Sverige. Vi har besökt minst 22 trädgårdar, besökt minst 5 handelsträdgårdar, fått träffa många av mina trädgårdsvänner på riktigt, varit med på mitt första RIKS STA sommarmöte, åkte minst 350 mil med bil så är jag hemma med både många nya intryck, inspiration och en hel del nya trädgårdsvänner. Och ja en massa nya växter också….

Jag vill tacka er alla som tagit emot oss med öppna armar och visat era trädgårdar. Underbart att få träffat såå många av mina trädgårdsvänner runt i Sverige Ingen nämnd men ingen glömd heller.

Imorgon ska jag försöka starta min reserapport…

Detta blommar hos mig just nu

Anemone trullifolia’Indigo’



Collomia debilis, Bergsjuvel


Helleborus × ericsmithii ‘Winter Moonbeam’ blommar med ett fåtal blad


Anthericum liliago, Stor sandlilja


Aconitum septentrionale 'Ivorine', Elfenbensstormhatten


Primula × pubescens ’Fred Booley


Dodecatheon dentatum, vit Tolvgudablomma


Anemone trullifolia


Lewisia cotyledon 'little plum'


Dodecatheon meadia , Tolvgudablomma


Dicentra 'Burning Heart', Fänrikshjärta


Diphylleia cymosa



Ha det gott!!!

9 kommentarer:

  1. Åh det är nästan så man avundas dig :) Du har allt framför dig nu, här är allt minst 3 veckor tidigare än vanligt så alla "vårväxter" är överblommade här. A.trullifolia har jag sökt efter länge (den blå) jag ville inte så bara ha en planta men än har jag inte hittat någon.Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Den blå himmelssippan ser himmelsk ut! Helt underbar! Sedan vet jag inte hur mycket det 'r din fotokonst som förskönar den. /Anja

    SvaraRadera
  3. Høres ut som en veldig spennende reise! Flotte bilder av blomstene dine :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt är bra med dig! Jag brukar läsa din blogg då och då, men nu är det länge sedan du skrivit något.
    Guds frid
    Ann-sofie Kassberg

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Ah, vilka underbara bilder Berit. Det märks att en vass kamera och tillika vass fotograf varit i farten. Kul att träffa dig, om än bara som hastigast i somras. Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. Hej Berit !

    Ville bara kika in och gratta till ett fantastiskt inspirerande och vackert reportage i AoT !
    Vilken trädgård du skapat - helt magiskt !
    Hoppas allt är bra med dig och att vi snart får se dig här på bloggen igen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit