Välkommen hit till min blogg



onsdag 22 oktober 2014

Jag är i tidningen Allt om trädgård…..


Lääänge sen jag skrev här men lusten att blogga försvann totalt över en natt. Bestämde mig för att ligga lågt och framför allt umgås med vänner, ta hand om mig själv och bara njuta av livet ett tag. Jag skulle inte göra nått projekt i sommaren i trädgården lovade jag en vän eftersom våren varit tung för min kropp, ryggen och nacken har krånglat mycket. Jag höll mig hela sommaren tills nu i höst då jag fick ett litet ryck.

Jag vill tacka för alla som jag träffat, mailat, ringt och pm på facebook, för att ni bryr er om mig och blir oroliga då jag inte skrivit här.

Jag brukar inte skriva eller tala om när jag är i tidningar, men denna gång kommer jag att göra det. För idag kom Allt om trädgård ut och jag är med på ett 10 sidigt reportage och en av mina rabatter fick ståta på framsidan också.
Det har varit både nervöst och spännande innan den kom ut, och är fortfarande nervöst. Alltid nervöst att bli bedömd, jag vet att det är löjligt att känna så, men jag gör det ändå. Jag tycker ju att min trädgård är min lekstuga, där jag får ”leka” i och skapa men den är även min rekreationsplats där jag mår bra att vara i, visst är det kul om någon mer gillar den och tycker om den, men inte ett måste.
 

 
Själva början av reportaget

 
Och även jag fastnade på bild :)

 

Ha det gott!!!

18 kommentarer:

  1. Så spännande att få se reportaget! Idag köper jag tidningen
    Kram, Anja!

    SvaraRadera
  2. Jag prenumererar ju på tidningen så jag fick den tidigt och jag blev så glad och stolt när jag såg att du o din trädgård var med :) Ett jättefint reportage! Hoppas att u kommer att blogga mer i fortsättningen men jag förstår dig, ibland tappar man helt inspiration och lust. Det kanske ligger i tiden för det är många som inte kommenterar längre heller, jag märker en stor förändring men det kommer säkert igång igen :) Ha det gott och stort grattis till ett fint reportage/Monne

    SvaraRadera
  3. Men så trevligt Berit! Jag är inte prenumerant så jag får köpa tidningen.

    Roligt att du är tillbaka i bloggvärlden, visst kan man behöva en paus ibland när lusten inte infinner sig.

    Ha det gott och på återseende!

    SvaraRadera
  4. Jag var oroligt undrande vad som hänt, när du inte bloggade, Det var glädjande och lugnande att läsa om dig i tidningen och få se allt fint i din trädgård.

    Hoppas vi får se mer av dig på bloggen.

    SvaraRadera
  5. Oj va kul, jag måste köpa tidningen!
    Grattis!
    Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  6. Gratulerer!
    Fint å bruke tid med venner, og til å ta vare på seg selv :-)

    SvaraRadera
  7. Åh hjälp, jag har ju glömt att köpa tidningen, måste göra det imorgon, för detta vill jag ju läsa. Jag är ju en av de lyckliga som fått förmånen att se din fina trädgård flera gånger, så därför blir det spännande att se och läsa om den i AoT. Hoppas inspirationen att blogga kommer tillbaka, du har ju så mycket att visa. Själv stannade bloggandet av då snön kom, snart har snön legat här i två veckor. Fy Fabian säger jag bara! Har just nu inget att visa från trädgården då den göms under en decimeter snö. Kanske jag får lite inspiration då jag läser AoT imorgon.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Hyggelig at du er tilbake i bloggland :-)) Og spennende artikkel! God høst til deg!

    SvaraRadera
  9. Så kul! Dels för att du är tillbaka igen, och dels för att du är i tidningen. Fick den häromdagen men har inte läst ännu. Måste göra det imorgon för det är så spännande att du är med. Kul, kul, och grattis!
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Ohh Berit det var så fint! Du har en fantastisk trädgård. Så många roliga växter.
    Nu måste väl alla som har trädgård norr om STockholm klappa händerna!!!
    Välkommen tillbaka.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  11. Jag blev så glad när jag öppnade tidningen. Väldigt fint reportage! Har saknat dina inllägg.
    Ha det fint!
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Vilket trevligt reportage! Så kul att få se dispositionen av trädgården. Journalisten verkar vara lyhörd. Jag tror att du är själv nöjd med resultatet :-)! Vilken gullig bild på dig.
    /Anja

    SvaraRadera
  13. Jag har bara bläddrat som hastigast och såg att du är med! Jag ska ta mig tid att läsa tidningen på riktigt snart. Roligt!

    SvaraRadera
  14. Klart man ska tala om när man är med nånstans. Ska köpa tidningen ikväll och njuta.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Du gjorde en ordentlig entré!Välkommen tillbaka, och norr om Stockholm är vi ju många som applåderar, halva Sverige, ytmässigt! ;)

    SvaraRadera
  16. Men vad kul!! har inte öppnat tidningen än men nu blev jag nyfiken.
    Lusten att blogga går upp och ner, men man saknar snabbt alla trevliga bloggare.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  17. Välkommen tillbaks! Jo jag läste tidningen och såg att det var du direkt. Så trevligt och vilken blomprakt du har trots zonen. Hoppas du mår bättre nu i rygg och nacke. Jag vet hur det är . Sedan ett par år krånglar mina leder och det har inte varit bättre den här sommaren med minnena av vad som hände oss förra sommaren, då sonen omkom. Men hälsa och engagemang går upp och ner som tur är. Trädgård är i alla fall en lisa för själen. Trots att du inte bloggat har du trots allt visat din trädgård för alla AOT läsare, bättre kan det inte bli.Stort grattis!
    Kram Luna

    SvaraRadera
  18. Vad trevligt att se att du skriver igen Berit! Och vad trevligt med reportaget, måste skaffa tidningen! (och tack för besöket i somras, 'Nathalie' växer som sjutton:-)
    /Lotta

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit