Välkommen hit till min blogg



fredag 29 januari 2010

Mitt första inlägg på min blogg

Oj, vad det här känns spännande men mycket osäkert att göra, en egen blogg, har ju ingen aning hur man gör.
Hej och välkommen till mig , en trädgårdstokig tjej som odlar i Piteå, Norrbotten i zon 5 ungefär.
Det här är min 3:dje trädgård, fast denna är inte min utan jag hyr bara det hus som jag nu håller på att odla på. Därav mitt blogg namn ,hyrd trädgård, jag har nu hyrt mitt hus i 2,5 år och håller på att anlägga en ny trädgård här , som jag får av min hyresvärd.
Jag hyr en norrbottensgård som är gode stort, kallt och dragigt, men oj vad jag trivs i detta hus. Visst är det ett dyrt boende men jag får ju åter ha jord under naglarna. Då jag flyttade hit så fanns det inget på tomten än stoora björkar, några hagtornsbuskar, en stoor gran, en rönn, en silverpil och några vinbärsbuskar. Sen har jag väl ändrat på mycket, nu finns det både flera rabatter, nya rosor, nya buskar och träd.
Mitt hus då jag flyttade hit...

10 kommentarer:

  1. Vad kul Berit att du startat upp.... Ska bli så kul att få se vad du gjort av den gräsmattan ;-) Lägger mig genast som följare hos dig.....
    Ha en skön dag i solen (fast den kanske inte skiner på dig idag?)
    Nina

    SvaraRadera
  2. tack men det är inte så lätt detta...men kul!!

    SvaraRadera
  3. Vad kul Berit, kommer att följa dig från och med nu;) Vilken utmaning att börja helt från "sida ett" i trädgården. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Det är roligt och givande att blogga - det kommer du snart att märka. (Säger jag som har bloggpaus just nu....)
    Behöver du hjälp med att fixa till din blogg (hur man lägger in bilder på enkelt sätt, räknare mm) så hör av dig till mig. Det är inte alls särskilt svårt!
    /Helen

    SvaraRadera
  5. Det ska bli sååå intressant att följa dig, eftersom det är för långt för en fika, så ses vi här. Lycka till med bloggen/Britten

    SvaraRadera
  6. Välkommen till oss i bloggar-träsket! Här sitter vi dagarna långa...fniss...
    Bra namn på din blogg!

    SvaraRadera
  7. Lycka till från en annan nybörjare på blogg.Tycker det är så kul.

    SvaraRadera
  8. Vad kul, Berit, att du också startat en blogg. Jag är också nybörjare, men man lär sig lite i sänder. Jag lägger in mig som följare av din blogg.
    Lycka till!
    Christina i Småland

    SvaraRadera
  9. Vad kul att följa fler nybörjare i blogg världen. Jag är också ny sen nån vecka tillbaka och det är mycket man ska lära sej innan det flyter. Kul att följa din trädgårdsförvandling.
    Lycka Till
    Elinore

    SvaraRadera
  10. tack alla ..ja just nu känns det kul men oj vad det är mycket att lära,,,

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit