Välkommen hit till min blogg



lördag 30 januari 2010

Vägen till där jag är i dag..del 1

Denna trädgård brukade jag för 3,5 år sen, den hade jag haft och byggt upp i 13 års tid, men vid en separation fick jag lämna den.


En del växter fick följa med och fick stå på en äng i 2 somrar innan dom fick flytta hit…




Eftersom jag flyttade hit på hösten -07 så blev det inget grävt , jo en liten rabatt dit jag kunde bara sätta ner det som jag köpt på rea…buskar och träd Men jag funderade i alla fall hur jag ville göra med den stora tomten, den är på 2000 kv. Och den var ju nästan orörd
På våren -08 började jag med min ny trädgård, och som tur var så har min dotters svärfar en traktor och han erbjöd sig att komma och hjälpa mig med att ta bort gräsmatta, för jag hade insett att allt jag ville gräva den här sommaren skulle jag inte orka att göra. Lite före bilder





Och vad en traktor kan göra,,,



1 kommentar:

  1. Traktorer uträttar tydligen mycket.... ;-)
    Ser fram emot fortsättningen....
    Måste ha varit jobbigt o lämna en så fin trädgård, men alternativet var väl ännu jobbigare.....
    Såg att du hade en del frågor om hurman fixar olika saker.... HelenJ har gjort en grej om det som ligger bland länkarna på Trädgårdsbloggar.... kolla där, hon är duktig!
    Bloggen Blomster som IreneL har är också en källa att ösa ur.... Jättebra o lägga sig som följare på bloggar man gillar, de flesta blir nyfikna o kommer o kollar hos dig....
    Lycka till :-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit