Välkommen hit till min blogg



söndag 31 januari 2010

Vägen till där jag är i dag.. del 4

Efter uteplatsen blev det rabatten under köksfönstret tur, här har jag kantat med sten och en rostig skärm, hade sån tur att man grävde för fjärrvärme i kvarteret så det var bara att hämta sten där. Ibland ska man ha tur. Eftersom jag vet hur fort gräsmatt kan växa in i rabatter har jag gjort en bred kant av stenmjöl och naturligtvis har jag tidningar under stenmjölet.


Sen näst sista projektet denna sommar -08 blev att göra färdigt där flyttat några vinbärsbuskar en hörna mot vägen, som jag tänkt använda som trädgårdsland och odla i pallkragar. Här blev det också stenmjöl runt…ja jag är galen i sten och stenmjöl har varit ett billigt alternativ för mig eftersom jag fått hämta obegränsat mot fika då och då..


Ett annat projekt jag började med denna sommar var ju stenmuren som jag har. En del av den är en gammal stenmur säkert 100 år och är jättefin , jag har städat upp den från kvistar och annat .Men en del av den ca 10-15 meter är stenar som dumpats dit och sen har man hällt jord över, helt överväxt av ogräs och gräs, så detta är ett projekt i sommar, har väl hunnit rensa någon meter men är gode mycket kvar än, här har jag börjat sätta in blommor. Nu är jag gode slut efter mycket grävande denna sommar men som tur är har man kompisar som kommer och hjälper mig. Nu kom Lena från Burträsk ( schyssta lökar) både och hjälpte mig kantskära vid stenmuren och att ränsa bort gräs och ogräs. Det jag ångrar idag är att jag skulle ha sprutat hela muren med Roundup för här har jag problem med åkerfräken. Men, men nu är det för sent och jag håller på att pensla med roundup på dom isället..
den gamla delen av muren är fin

men den "nya" delen var inte kul..

sen så blev det lite planterat detta år men jag hittar ingen bild på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit