Välkommen hit till min blogg



söndag 31 januari 2010

Vägen till där jag är i dag.. del 3

På uteplatsen ska jag ha en massa stenmjöl och lite vattenblänk, 2 mindre rabatter och en massa gräs direkt i gruset…åså så klart en massa jox och rost, annars är det ju inte min trädgård
Det första problemet som dök upp var en stoor sten, som jag inte orkade få upp helt men jag lyckades i alla fall få upp den halvvägs så att den skulle ligga synlig.


Jag lägger 2 lager tidningar under stenmjölet istället för markduk, det är både ett billigare alternativ och effektivare att hålla undan ogräs underifrån, uppifrån kommer det alltid ändå!! Tur man har kompisar som kommer och hjälper en att köra stenmjöl för det är tungt.



Så här blev det då det var klart med allt stenmjöl, rullande av en stoor sten som grannen kom och hjälpte mig med.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit