Välkommen hit till min blogg



torsdag 1 april 2010

Burträskresa med krukning av perenner

I tisdags åkte jag och Åsa (en kompis) ner till Burtäsk en resa på ca 13 mil tror jag, för att hjälpa till med att kruka 1000 perenner som skulle komma. Det är Burträsk trädgårdssällskap som har denna förmån till sina medlemmar .Vi skulle bo hos Lena (en från schyssta lökar) som vanligt. Hon har jag lärt känna igenom mitt trädgårdsintresse och hon har blivit en mycket nära vän. Då vi kom fram var även Anki (även hon en från lökarna) där så det blev en trevlig kväll med mat, prat och lite vin.
Onsdagen började vi först att ställa i ordning i Lenas källare där allt skulle vara och vi skulle vara då vi krukade upp dom barrotade perennerna. Det var att göra i ordning bord och kolla lysrör så att alla fungerade. Sen så for Lena till busstationen och hämtade kartongerna som hade kommit . Det var rena julafton att kolla i dom vad som var med.
 Vi upptäckte en sak i alla fall, det var inte skickat med några sticketiketter så vi var tvungen att sitta och handskriva alla etiketter, mindre roligt eftersom det var 1000 perenner det handlade om. Men det är tur man är många och att man kan hjälpas åt. En del fick sitta och skriva etiketter,som Lena hade sån tur att ha hemma,


och en del fick vara nere i källaren och kruka perenner




Vi hade en rolig eftermiddag med många nya människor som vi lärde känna och en del gamla bekantingar också.det blev måånga krukor i Lenas källare





och en hel del vattning kommer det att bli


Det blev även en tur till Anki för att träffa Sigge den lille och bli fullständigt förälskad.Att man kan vara såå söt och busig.Jag tror att Anki får mycket grävhjälp i sommar i sin trädgård med två grävhundar


Det var då två trötta tjejer som for hem till Piteå sen på eftermiddagen ..





En liten Vår och påskhälsning från
mig

7 kommentarer:

  1. Kul att du tog bilder så vi får se hur ni hade det. Ser väldigt kul ut! Där hade jag gärna gjort ett och annat.

    Glad Påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ett sådant jobb! Men jag kan tänka mig att ni hade hur roligt som helst under tiden :-)
    Glad Påsk!
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft ett fasligt jobb, men ett trevligt sådant:)) Alltid roligt att få pyssla med sådant som man verkligen gillar, får man göra det tillsammans med likasinnade är ju lyckan total:)) Förstår att du föll för lilla Sigge, det skulle jag också ha gjort - en sådan liten pussgurka:)) Glad Påsk på dig Berit/Monne

    SvaraRadera
  4. Såg ut att ha varit några underbara timmar.
    Glad Påsk
    Karin //

    SvaraRadera
  5. Åh, alltid kul att arbeta tillsammans med likasinnade. Vilken service! Var beställer ni från?

    SvaraRadera
  6. ja det är kul att jobba ihop många och en hel del trädgårdssnack blir det ..och annat prat:)
    dom beställer från holland genom någon trädgårdsagentur i Härnösand..

    Mmm sigge är en snygging men det är hans brorsa också...
    Ha det gottt /Berit

    SvaraRadera
  7. Hjälp vilket jätteprojekt...jag har inte fattat så många planter det handlade om!!! Glad Påsk i efterhand, jag har haft det lugnt på stugan utan mobiltelefon - jag tror jag ska göra om det, snacka om vila! Kram

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit