Välkommen hit till min blogg



måndag 5 april 2010

En underbar påskdag i Bjursträsk.

Idag har jag tillbringat min dag i Bjursträsk, där jag förr bodde. Jag har varit och hälsat på våra gamla grannar och fått en helt underbar dag i solen på isen.

tur det finns skotrar så man slipper bära allt som ska med mat,mat och mat åså lite att sitta på men framförallt ved.

finns det nått härligare än att ligga och lapa vårsol och surra

jag vill också vara med i erat snack säger Leve, fast hon är nog mest sugen på mat .

snart,snart är det grilleld..MMMM


mmmmm...oj detta gillar jag, grilla över öppen eld.Korven har en förmåga att bli svart men vad gör det då det är såå gott.Kaffekokning på öppen eld är också nått alldeles speciellt.

ja några små aborrar drogs också upp av mig men dom fick åka tillbaka för att växa och bli stoora.

6 kommentarer:

  1. Ni ser ju ut att ha haft en riktigt trevlig dag :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni ser ut att ha haft. Det är så mysigt att grilla över öppen eld.

    SvaraRadera
  3. Åh, det där påminner mig om min 40-årsdag för några år sedan. Vi var i Åre och jag blev bjuden på en utflykt med hundspann. Samma underbara väder, samma fällar på snön. Ljuvligt! Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Jag är absolut ingen vintermänniska eller friluftsperson och isfiske ska vi bara inte prata om:)) Men det ser väldigt härligt ut måste jag säga:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Lite för mycket av det vita för min del. Grilla, barmark och sol det är tre goda ting!

    /Anette

    SvaraRadera
  6. jag gillar ju att pimpla och att lapa sol...sen så att grilla är en höjdare , fast visst vill jag också ha barmark:) men det är nått speciellt med vårvinter också.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit