Välkommen hit till min blogg



söndag 3 juli 2011

Imorgon far jag….

Neråt landet på min efterlängtade trädgårdsresa ner till Göteborg med många stopp på vägen för att både se trädgårdar och träffa många av mina trädgårdskompisar både från Bloggar och från Allt om trädgårds forum.

Tiden före till nu har varit totalt full jag har inte vart in och läst någon blogg och inte har jag bloggat heller ..tiden har inte räckt till just nu. Dagarna har jag haft mina barnbarn och sen har det varit så varmt att man har bara velat vara ute och njuta. Jag har försökt göra en rabatt klar som jag vill ha klar innan jag for men insåg häromdagen att det projektet måste jag lämna för andra saker istället. Det är ju kvar tills jag kommer hem. Jag lovar att då jag kommer tillbaka blir det nog en hel del jag vill visa er.

Sen har jag fått en ny kamera, ja ny och ny men jag har fått överta en kamera som har en massa finesser och återger färgerna bättre, jag har den turen att ha en kompis vars dotter är väldigt fotointresserad och hade en kamera över som jag fick ta. Så jag har försökt lära mig den också idag och igår.

Här kommer en del kort på dagens blomning av den nya kamera

Dactylorhiza maculata ,Jungfru Marie nycklar


Lilium martagon 'Burgundy', mörkrosa krollilja

Lilium matagon var. Album, vit krollilja


Lilium matagon, rosa krollilja

Trollius acaulis Tuvsmörskål


Iris onamnad men snygg!


Lilum ’Buzzer’ en låg lilja, mycket knallröd

Puss

Jag kommer nu att ta ett blogguppehåll tills jag kommer tillbaka från min resa, så ha det så himla gott och njut av denna dag!!

 

15 kommentarer:

  1. Åh vilken tur att få en ny kamera:) Kan gissa att du kommer att ta många bilder nu på din resa:) Ser fram emot att träffa dig:) Kör försiktigt och ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en trevlig Trädgårsdresa, hoppas du får se mycket fint och träffa många glada människor.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en riktigt intressant och spännande resa med många fina trädgårdsbesök.Och så fina bilder du fått till redan med din nya kamera.Trevlig resa.

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en knippe riktigt härliga dagar!

    SvaraRadera
  5. Välkommen ner hit till västkusten! Hoppas du får en njutbar resa, med mycket trädgårdsprat och mys i fina miljöer. Snygga bilder med nya kameran.
    Ha en riktigt trevlig resa!
    //Maria

    SvaraRadera
  6. Åh, va kul med en Göteborgstur...hoppas du får bra väder och att du träffar massor med roligt fölk:) Härliga Krolliljor du visar. Jag äger inte en enda men den står på min "vill ha" lista:)//Helen

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en trevlig skön och grön resa!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  8. Ha det riktigt bra på din Gbg resa och glöm inte att ta med kameran!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Ha en riktigt trevlig resa ner till Göteborg! Hoppas du får se många fina trädgårdar. Bra med ny kamera. Fota mycket så vi får dela dina upplevelser.. ;)
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Ha en riktigt skön resa och ha det så underbart !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att det är svårt att fota krollijorna, men du har lyckats superbra, gillar särskilt den med de vita!

    Hoppas du har en trevlig trädgårdsresa!

    SvaraRadera
  12. Sommaren är onekligen lite svår att finna bloggtid, precis då det finns mest att blogga om - trädgård, då är det ofta tidsbrist, men så vill man ju naturligtvis umgås och njuta av den sköna sommaren och det är naturligtvis det viktigaste!
    Hoppas du får en riktigt skön resa!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  13. Hoppas så innerligt att du hinner ta en sväng även hit, men det finns säkert gränser för vad du mäktar med. Jag har full förståelse om du inte prioriterar just mig - då gör du det nästa gång....
    Ha en riktigt underbar resa! /Anja

    SvaraRadera
  14. Snygga bilder, jag hoppas att du har det bra här nere i södern. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  15. Kul med en trädgårdsresa neråt i Sverige//Britt

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit