Välkommen hit till min blogg



torsdag 8 september 2011

Fynd både i skogen och i brevlådan.

Först vill jag hälsa alla nya följare välkommen, jättekul att ni vill följa min blogg !

Idag har vi haft en fin dag, ja dag för nu ikväll hällregnar det igen. Är det ingen som kan stänga av denna kran, för oj så less jag är på detta regnande. Min dag har jag tillbringat i skogen det är så härligt att vara där på hösten och sen så gillar jag att plocka lingon. Mitt sätt att plocka lingon är, krypande i skogen, och det går oftast bra i lingonskogen sämre i blåbärsskogen. Jag såg denna rosiga stol utan sits och rygg redan igår och naturligtvis så väcktes funderingar var ska jag ha den och vad ska jag göra med den. Idag plockade jag med den hem och nu står den på min gård och ska bli stajlad. Jag ska sätta torvblock i hönsnät och göra en dyna och rygg av det, sen är jag lite osäker på om det blir taklök eller mossa som plantering på den. Men det lutar väl mera till mossa, som jag gillar. Den ska i alla fall få stå i mitt nya grusparti bredvid mossdammen tror jag eller bara i gruset.

Min "nya" stol:)


Ett till fynd idag var i min brevlåda där jag hade 2 paket, oj vad det dräller in paket med plantor just nu.

 Kul!!! Idag var det ett från Ninnie som hade skickat rosmarinvide kvistar till mig. Jag fick ifjol också men ingen av dem tog sig eller överlevde vintern men jag ger inte upp en gång till måste det prövas.

Sen så fick jag ett paket från Birgitta också som innehöll Wulfenia carinthiaca alba, vitblommande Wulfenia, Teucrium montanum Berggamander, Scutellaria pontica pontisk frossört och en Primula Cowichan’ Deep purple’. Så nu har jag en hel del till att plantera tur man har hål än:)
Ha det gott!!

6 kommentarer:

  1. Den där stolen tror jag du kommer att lyckas få riktigt fin.Kuddmossa vore väl inte helt fel.Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt vilka slarviga människor som slänger en massa saker i "din" skog!! Det är ju dock tur för dig att de gör det så att du kan hitta dem efter några år när de fått fin patina:)) Kommer att bli fint vid din damm. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha rena julafton hos dig.
    Vitblommande Wulfenia den är nog snygg jag har bara den blå.
    De andra sorterna måste jag googla på. hur de ser ut.
    Härlig med fynd som man gillar och kan göra något fint av.

    Ha en riktigt fin helg.

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej Berit!
    Tittar in för att tala om att Blommig fredag har smygpremiär idag.
    Välkommen! /Katarina

    SvaraRadera
  5. Åååh Berit!
    Du hann före mig! Jag har varit på jakt efter en järnstol i evigheter utan att hitta. Vilken lyckos du är som hittar i skogen det jag skulle vara tom beredd att betala för;))! Men sån't e' livet ;)))!/Anja

    SvaraRadera
  6. Oj vad kul med alla nya saker att plantera....för min egen del så vill jag också ha nya saker men har upptäckt att jag har fullt i mina rabatter så frågan är ska jag gräva ut eller inte?
    Kul med stolen! ska bli kul att se vad för fint du gör med den.
    trevlig kväll/Mia

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit