Välkommen hit till min blogg



söndag 9 januari 2011

Himlar, det gror i kylskåpet!!!!

Tyvärr så har det redan börjat spira bland mina frösådder. Eftersom jag har en del i kylskåpet så kan jag ju kolla om det börjar gro . Och ve och fasa det har börjat gro, nått jag inte riktigt räknat med nu. Så nu är det bara att sätta upp lysrör . Det som grott är en Allium, Astragalus galegiformus och Physocarpus opulifolius 'Darts Gold'. Tydligen behövde dom ingen lång stratifiering och just Astragalus galegiformus var jag lite osäker på om den behövde en stratifiering. De fröna skulle man slipa.

Ha det gott!!

6 kommentarer:

  1. Har råkat ut för samma sak men bara en sort.Sistusrosen.Så den står nu i källaren och ser ut att ta sej fint.Man har ju så bråttom tyvärr.Önskar jag kunde lugna ner mej lite men man är som man är.Fast de skulle ju stå 8 veckor i kylen så sista Januari var tiden ute.

    SvaraRadera
  2. Det är ju bara till att grattulera!

    SvaraRadera
  3. Men vilken lycka fast det blir ju lite extra koll för att de inte skall ränna iväg och bli ohaterliga.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Grattis, alltid kul när det börjar gro även om man inte hade tänkt att det skulle bli så snart:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. ja det har blivit lysrör tidigare än jag tänkt , så det är bara att gilla läget:)Fast det får en och känna att snart är det vår också...

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit