Välkommen hit till min blogg



onsdag 11 januari 2012

GLÄDJEBESKED…..FÖR EN VÄXTNÖRD:)

Idag så har jag fått ett jättekul besked från Sinnenas Atelje i Piteå, de har knutit 2 nya leverantörer till deras handelsträdgård. Så nu har de 3 höjdar leverantörer av växter...JIPPIE!!!!!!!!


1. Djupedals Plantskola, Säve som ägs av Jonas Bengtsson som också är Perennagruppens ordförande. Jag har ju varit dit i somras på hans plantskola och jag vet vad han har i gömmorna, måånga gobitar:) Och han är väl en av de mest kunniga av perenner i Sverige.Eftersom Djupedal ínte är en handelsträdgård utan en mera en grossistfirma så har han ingen hemsida.

2. Särkän Perennataimisto, Raahe Finland som ägs av Jari Särkkä. Detta är min absoluta favorit plantskola , här har jag gjort många fynd genom åren.

2. Spezialplant, Hammarstrand som ägs av Larz Danielsson. Av honom har jag ju handlat i många år genom hans webbutik och vet ju vilket sortiment han har.


Så tror ni jag kommer att häcka där i vår och sommar, man kan ju missa någon godbit:)

Ha det gott!!

3 kommentarer:

  1. Det låter ju kanon! Ska bli kul att se vad de får hem i vår! :)

    SvaraRadera
  2. Men det var trevligt! Ser framemot en ny vår med många spännande växter!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jonas B. levererar ju mycket till Botan i Gbg så jag vet vilka godbitar man kan hitta:)) Larz D. träffar man ju emellanåt på olika växtmarknader och det är ju samma där:)
    Särkän Perennataimisto har jag ju hört dig berätta om så .......
    Kan bara föreställa mig hur mycket tid du kommer att tillbringa hos Sinnenas Ateljé i fortsättningen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit