Välkommen hit till min blogg



fredag 2 mars 2012

Blommig fredag - Mjukt och hårt

Dagens tema på blommig fredag är Mjukt och hårt. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Roses and stuff

En liten olycka hände för mig häromdagen, jag ramlade med huvudet i den hårda backen just efter jag tagit kortet på videkissen. Tack och lov så har min nacke inte blivit mer skadad än vad den är, det har kollats på röntgen idag. Jag är yrslig och inte såå rörlig(mest sängliggande) så jag har inte kunna kommenterat era bloggar så mycket senaste dagarna.

Mjukt som dimma. Jag har en rökmaskin som jag använder ibland i en rostig kruka som jag då kallar häxans kittel.


Ibland får den vara i en burk jag grävt ner bredvid några hostor i stenmjölet, jag väntar bara till att hostorna ska bli stora och röken ska komma upp mellan bladen och skapa en trolsk stämning.


Hårt som sten. Jag älskar sten och jag har förmånen att få ha en stenhage en del av den är gammal och en del av den är ny, Den nya delen var helt överväxt av ogräs då jag flyttade hit, idag är det mitt stenparti.




Ha det gott!!

33 kommentarer:

  1. Fin tolkning, jag har oxå en förkärlek till stenar..kan gå på standen och titta och titta och då hittar man såå många fina!
    Ha en fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Berit!

    Vilken fin tolkning! Visst är det något 'visst' med sten och växter! Och du har, liksom jag, skaffat rökmaskin - och den skapar alltid kontraster! Din häxkittel är gôrhäftig!

    /Anja

    SvaraRadera
  3. Illa att höra att du ramlat, hoppas du är på benen igen. Vackra bilder du visar från din fina trädgård, jag tycker också om sten i trädgården, men vi har inte lika många som du har.
    Härligt väder, mina isklot smälter och trillar ned ett efter ett, men vad gör det när vårens varma vindar äntligen har kommit hit.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Bra att du fått nacken kollad, hoppas yrslet släpper omedelbart!
    Ha en fin vårhelg!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Aj, aj... det var illa att falla och stöta sig! Hoppas det inte blev alltför allvarligt!
    Fina tolkningar på temat!

    En liten fråga bara:I ditt vackra stenparti har du små öar med kullersten och undrar om du lagt täckväv under dom för att hindra gräset, eller är du duktig att plocka sten fram och tillbaka??
    Själv har jag ett stenröse som jag absolut måste få ordning på i sommar, MEN jag skyr onödigt jobb och "fnular" lite på ogräsproblemet i ett ev stenparti.

    Ha en fin dag!/ Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag handrensar och plockar sten fram och tillbaka, ingen väv.

      Radera
  6. Men oj vilken otur att du ramlade...hoppas att du snart mår bättre!
    Fin tolkning!
    Krya på dig nu!

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra att du är riktigt kollad. Hoppas bara att det inte blir så långdraget innan du är bra.

    Stenar det har jag öveflöd av i trädgården. Men jag försöker använda det i rabatter och stenpartier.

    Rökmaskin det är ju riktigt snyggt.
    Vart har du köpt den??

    Ha en riktigt fin helg och sköt om dig.
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt den hos en i Piteå som har dammar och poolar också, Keramix heter dom.Skulle bara vilja ha en lite större:)

      Radera
  8. Snygg tolkning av temat. Hoppas du snart mår bättre!
    Kram och krya på dig.

    //Kattis

    SvaraRadera
  9. Vackert fat.Hoppas du piggnar till efter dit fall.Och att din yrsel släpper.Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga stenbilder!

    Hoppas du piggat på dig och får en skön helg!

    Kram
    Humlan

    SvaraRadera
  11. Jättefint stenparti, älskar sten. Och häftig rök....blir oliiidligt spännande:9 Hoppas du kryar på nacken och huvudet snabbt. Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Så fina bilder! Älskar också stenar i naturlig miljö.

    Ha nu försiktig och snäll-mot-dig-självhelg tills yrseln släpper!

    Märit

    SvaraRadera
  13. ps
    Berit! Du fick en 'Miss Indigo' av mig förra året. Kommer du ihåg? Hoppas att du ser den blomma i år!
    ds

    SvaraRadera
  14. Jag gillar verkligen ditt stenparti, jag måste lägga i fler stenar i mitt det inser jag ju nu. jag har alldeles för lite stenar i mitt, blir mer levande med alla stenarna.
    hoppas du snart blir bättre!
    kram mia

    SvaraRadera
  15. Snyggt!! Jätte bra tolkat! Jag vill också ha en egen sten hage nu:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Väldigt fin tolkning! Sten är fint. Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Så fint:) Vi älskar ju också sten som du vet så det är en njutning att se dina bilder:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  18. Å vad fint med stenar
    häftigt med rökmaskinen
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  19. Men sicken otur du hade! Ja, man får verkligen vara försiktig nu. Här finns fortfarande en del isfläckar kvar. Din stenhage är fantastiskt snygg. En sån där rökmaskin har jag drömt om länge......får väl se om drömmen slår in!
    Trevlig helg och hoppas du snart är som vanligt igen! /Anette

    SvaraRadera
  20. Kära nån, Berit! Det var väl ändå lite för mycket av den hårda varan!!! Hoppas du mår bättre... eller vila, vila, vila.
    Kram och tack för fina bilder och fin tolkning,
    Charlotta

    SvaraRadera
  21. Skönt att allt verkar gått bra trots fallet...<3
    Vilken vacker tolkning av temat...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  22. Vilka fina bilder! Det är så vackert med stenpartier. Hoppas du har hämtat dig efter fallet. Bäst att ta det lite lugnt ett tag.
    Ha en skön helg,
    kram Carina

    SvaraRadera
  23. Oj oj oj, hoppas du mår bättre nu. De där fatet och den mystiska röken var ju alldeles magiskt vackert.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  24. ÅÅÅ jag ääälskar ju stenar jag med. Mina grannar moste tycka att jag har tomtar på loftet när jag fixar och donar med mina stenar jag fört hit. Får tag i dom på blocket. Ja det är så det är här i storstan. Konstigt är ju van med att sten finns lite var som...
    Nej du nu ska jag surfa vidare. Önskar dig en riktigt fin fin helg och krya på dig./Gela

    SvaraRadera
  25. Snyggt stenparti! Vi gillar också sten och bär ofta hem stenar till trädgården. Rökmaskin ska vi också skaffa. Tack för tipset och krya på dig!
    Ulrika

    SvaraRadera
  26. Vilken härlig tolkning, Berit! Hoppas du får en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  27. Oj, yrsel är inte så kul. Hoppas att du blivit bättre. Vilka fina bilder. Jag är tokig i stenar:)

    SvaraRadera
  28. Sååå vackert med all sten och en minst lika fin tolkning av veckans tema.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  29. Så fint det var med ditt stenparti.
    Hoppas du inte lider allt för mycket av smällen du fick.

    Kram

    SvaraRadera
  30. Stackars dig Berit! Jag hoppas att det värsta snart går över. Jösses amalia, farligt med isen som ligger överallt.

    SvaraRadera
  31. Hoppas du mår bättre nu!
    Tycker om ditt stenparti - växter + sten = vackert!
    Ha en bra vecka och krya på dig!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit