Välkommen hit till min blogg



måndag 12 mars 2012

Sakta, sakta....

Sakta, sakta fylls de utskolade plantorna på, låda för låda görs klar med etiketterade plantor. Samtidigt så fylls det sakta på i sovrummet också, så snart är det fullt där också, så jag måste hänga upp mera lysrör i vardagsrummet och ha plantor där också. 

Jag längtar till då jag kan börja ha mina plantor på min kallställda övervåning men det brukar jag inte kunna börja använda förrän i april men kanske det blir tidigare i år. Där har jag ett stort rum som jag kan använda hela rummet till frösådder. Samtidigt så gror det mer för mig och en del är ju inte sådda än…vojne,vojne:)



Sakta, sakta försvinner snön för varje dag och jag kan äntligen skönja lite grönt i det vita. Om än lite så känns det så himla härligt att åter få se de gröna plantorna igen. Vi har haft varmgrader och sol i några dagar nu och mycket snö har sjunkit ihop. Eftersom det varit kallt på nätterna så är det inte de värsta vattensamlingarna än.



Sakta, sakta kan man nog inte kalla den vind vi har idag. Det blåser nästan full storm och jag är åter orolig för min silverpil om den ska blåsa av igen. Det jag har på bron har jag fått plocka in så jag slipper leta i hela kvarteret efter sakerna men det tar på snön så det är väl det enda glädjande i denna blåsiga men varma dag.

Ha det gott!!

20 kommentarer:

  1. Många små plantor blir det...
    Jag tycker det är mycket här men ser att du har mer än dubbelt opp.Tur att familjen är förstående:)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut hos dig med alla plantor Berit!Ja, i dag stormar det duktigt...

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt underbart att se alla de små plantorna :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj vad det växer. Härligt!
    Så bra med en tom våning där växterna kan flytta in.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Ja, herreminje..... vad du sått. Men du kanske rensar undan och slänger lite som jag gör....försöker att inte få så många plantor av varje sort i år.//Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. skolar ut 15 av varje sort , är det rariteter så kanske jag skolar ut 20 men inte mera. Skulle drunkna annars:)

      Radera
  6. Så fint dina småplantor har det! Här blåser det också, attans - annars skulle det ju vara så skönt i solen... Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket sådder:-) Ser härligt ut.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla mycket sådder:)) Hoppas att du snart kan få upp dem på vinden så att du får plats i vardagsrummet:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  9. Mmmm, nu börjar platsbritsen göra sig påmind både här och där, men än är det för tidigt att sätta på värmen i växthuset hos oss i vart fall! Ser ut som om vi ligger precis före er i snösmältningen! Ha en härlig vecka! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Oj oj så mycket små lådor och plantor.Ja det är inte lätt att få plats med allt.Här har vi snöfritt nu.Och idag är det vårväder.Kram

    SvaraRadera
  11. Skönt att få perspektiv på sitt eget odlande. Jag tyckte att jag hade mycket (och ändå mer ska sås ända fram till sommaren). Men fick stressfläckar av att se hur mycket du hade. Ni har väl en fönsterlös bod där familjen kan husera. Här har gästrummet blivit blomsterrum. Och gästerna är välkomna i slutet av maj... Ja, det är för galet.
    Ha en bra kväll
    Johanna

    SvaraRadera
  12. Du har det sådär proffsigt som jag blir så avundsjuk på... F.ö så har du ungefär lika mycket vår som vi hade för fyra dagar sedan :-)

    SvaraRadera
  13. Åh ett kärt problem - platsbristen till alla plantor. Tänk i sommar kommer det vara ett minne blott och i höst görs det nya storstilade planer med ännu mer frön....
    Fantastisk kul att få följa med dig på din blogg och tack för att du vill följa med i min!
    Vi ses

    SvaraRadera
  14. WAOO .. va plantor !! Jag har inte börjat än med mina fröer men snart är det dags !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  15. Ett helt rum att omvandla till plantskola! Vilken rikedom! Här har jag två ganska smala takfönster och en liten golvhörna i det minimala sovrummet där brickor med frösådder kan stå under växtlampor, max sex brickor får plats. Det blir ätbart för hela slanten i år, nio grönsaksglada barnbarn gör valet lätt!
    Lycka till med alla dina sådder!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  16. Lyckliga, lyckliga dig som har plats åt alla sådder och småplantor! Säger som Laila: Vilken rikedom!/ Anja

    SvaraRadera
  17. Säger som Helén, herreminje så många fröplantor du har på gång, vilken lycka!!! Vår bästa tid är nu!!!:)
    sqrulan

    SvaraRadera
  18. Så himla kul :) Jag hoppas på en tidig vår. Jag har dock inte sett några gröna fläckar på marken, men jag kanske får gå ut och leta :)
    Ha d fint!

    SvaraRadera
  19. Oj vad du odlar! Tur att du ändå har så mycket plats men måste vara mycket jobb med omskolning och allt ... jag har bara en bråkdel. Fast det verkar öka för varje år så om tio år har jag nog lika mycket som du :)
    Vi har haft riktigt vårliga, soliga dagar nu och har inte en snöfläck kvar. Gott!
    Leena

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit