Välkommen hit till min blogg



söndag 25 mars 2012

Min trädgårdsmentor på trädgårdstoppen ikväll på TV 8 kl 19.00 !!!

Min mentor Ulla Britt Hellström ska visa sin fantastiska trädgård i Luleå!!!!!!Med hennes kunskap och hennes vilja att dela med sig av både den och växter, gjorde att jag fick mitt brinnande intresse för trädgård. Det var hon som en gång i världen lärde mig att så perenner, att det var inte svårare att så än anueller. Sen att hon bara bodde ca 4 km från mig då jag bodde i Bjursträsk gjorde ju att vi var hos varandra mycket.


Vill du se lite gamla bilder från hennes trädgård finns det här:

Om du inte har TV8 så kan man se det på TV8play!!

Ha det gott!!

11 kommentarer:

  1. ska bli spännande att se
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Den trädgården verkar spännande, äntligen en trädgård från norr!Jag sitter alltid bänkad vid 19 på söndagar!

    Ha det bra//Ulrika

    SvaraRadera
  3. Toppen det får jag inte missa.

    Äntligen något från norr, det är ju bara trädgårdar söderut som visas och de har ju en helt annan odlingszon än vi.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det är tur att man kan se dom här programmen på TV8Play för ikväll är det bilrace som gäller - Nascar! Jag tittade alldeles nyss på förra veckans program som var helt otroligt. Vilka fantastiska trädgårdar det finns ute i landet!!

    SvaraRadera
  5. Ska kolla igen, på "Play". Även på dina bildet på AoT!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Det ska jag se på TV8 play. Tur att det finns den möjligheten för oss, som inte har TV8 annars.

    Har tittat på bildalbumet! Verkar vara en otroligt kunnig och energisk dam, din vän!

    SvaraRadera
  7. Deras damm var sagolik!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Trevligt och det där med mentor, hmm..om man ändå hade en sån vän i närheten som kunde bistå med råd och hjälp.
    Kram /bea

    SvaraRadera
  9. När jag får tid ska jag titta på play, tack för länken. Just nu har jag fullt upp med studiehandledning av barnbarnen både på plats i stan och via skype plus att hålla våra byggjobbare på gott humör med kaffe och kanelbullar!

    SvaraRadera
  10. Har just sett programmet i tv8 play, Fantastiskt!
    Tack för tipset, det här hade jag annars missat
    Ha det fint.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit