Välkommen hit till min blogg



måndag 10 september 2012

Min nya rabatt…



I natt var det första natten med kyla och inte fullt vitt på morgonen men man kunde se stråk på gräsmattan som frosten varit på…BURRR!!!!
Nu är min nya rabatt är nu nästan klar, så här ser den ut just nu. 
Några mer perenner ska dit bara. Just nu ser den  ut just nu i år.Nästa år har jag tänkt ha ett litet bord med två stolar där, kanske:) 







Nästa år har jag tänkt ha ett litet bord med två stolar där, kanske:)
Sen har jag nattat en del av mina överblivna perenner från växtmarknader och frösådder. Ganska skönt att få börja med det,några backar återstår att få plats i pallkragar.


En lilja Lilium 'Loving red’ har börjat blomma nu.

Aster divaricatus ,Skogsaster  blommar så fint i min lund.


Ha det gott!!

10 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev.....så många frösådder du har, mycket spännande växter i de där pallarna.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin rabatt! Spännande att se igen till våren.
    Kan inte du visa hur du bäddar ner dina plantor i pallkragar? Verkar vara riktigt smart sätt att ha perenner över vintern.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. När rabatten växt till sig nästa år, kommer man väl knappt att känna igen den!! Ett litet bord och ett par stolar kan nog bli trevligt!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Så mycket bättre det blev! Nu behöver du inte känna som att du ska till att uppträda på scenen varje gång du vill sitta o ta en kaffekopp på uteplatsen;-)
    Superbra!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Vad du har jobbat! Du kommer få en härlig sittplats där:)).
    Ha en fin tisdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jättefint blir det! Det är kul att göra om och nytt i rabatterna! Jag bäddar oxå ner mina känsliga i pallkragar. Man kan få så många växter att överleva trots att de inte är härdiga

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så snyggt du fått till det.Där kan du sitta och njuta av alla fina växter.Och oj så många frösådder du har att övervintra.MVH

    SvaraRadera
  8. Brr, man vill inte ha frost riktigt ännu men tiden rullar på varken man vill det eller inte. Än har vi klarat oss här nere men det närmar sig. Din nya rabatt ser jättefin ut, blir härligt att sitta där nästa sommar och se "skörden" av ditt jobb!
    Skogsastern köpte jag efter (ditt?)inlägg på AoT forumet, gillar den även om den inte står riktigt där den borde ännu men verkar trivas ändå.
    Ha det nu så bra och hoppas ni får lite fler varma nätter innan det fryser på igen.
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  9. kommer säkert att bli en mysig plats att sitta på nästa år när växterna växt till sig lite.

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren inne hos mig!! Jag blir så glad.
    Du hár planterat du med ser jag, jättefint!!

    Ha en bra kväll

    Kram
    Nina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit