Välkommen hit till min blogg



fredag 1 maj 2015

ÅÅÅÅÅÅ säger jag bara!!!

Nu har min Hepatica nobilis ’Czech form’, fylld blå blåsippa börjat slå ut. Jag bytte till mig denna ifjol och har aldrig sett den blomma förrän nu och gissa om jag njuter, kan man annat än göra att älska denna skönhet? Den är full i blomknoppar just nu så vi får det inte blir så kallt igen så jag får njuta.


 
En Hepatica nobilis sp vit blåsippa har också slagit ut nu. Den har en liten rosa ton vet inte om den beror på kylan eller om den är så tonad.
 
Även Pulsatilla vernalis, Mosippa har slagit ut sina fina klockor nu.
 
Själv har jag vårstädat alla rabatter nu, lagom till snön som kom i natt, tack och lov så var den inte kvar i morse.
Ha det gott!!!

 

15 kommentarer:

  1. Mysigt ha blåsippsblomningen framför sig. Här tonar den bort. På ett sämre ställe blommar en knippe vita. Några av de vita öppnar upp med aningen rosa eller blå ton, bleknar snabbt till helvita.
    Vet du, jag saknar en blå fylld, tids nog blir det väl av att skaffa en, kanske. Superfin är den i alla fall.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Så fantastisk vakre blomster.
    Desse er ukjende for meg så eg får nyte dine !

    Fin 1.mai.

    SvaraRadera
  3. Underbart vacker är den Fyllda blåsippan!

    SvaraRadera
  4. Å, vad tror du jag tänkte när jag såg dina bilder...å, å, å!
    Ha en skön trädgårdshelg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  5. Oj oj vilken blåsippa den blåa dubbla! Man blir ju helt "sjuk" av habegär! Själv är jag inte så sugen på rosa och andra dyra, konstiga blåsippor, men den här! WOW!

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Oj oj vilken blåsippa den blåa dubbla! Man blir ju helt "sjuk" av habegär! Själv är jag inte så sugen på rosa och andra dyra, konstiga blåsippor, men den här! WOW!

    /Anja

    SvaraRadera
  7. En sådan liten skönhet! Förstår att du njuter :) Här har vi inte hunnit vårstäda i alla rabatter än men det går så sakteliga framåt :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Läckra blåsippor! Har hittills bara samlat på mig vitsippor, men nu finns det även plats för annat, så här ska det handlas!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken skönhet - förstår att du är glad för den!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  10. Åhhh, stämmer in i din lovsång. Den är underbar. Jag har bara "vanliga" blåsippor hos mig, men några i skuggan blommar ännu och jag är där och kikar varje dag. Det går bara inte att låta bli. :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Så vackra! Snö igen, usch!
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Jätteläckra växter att bara njuta av!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Älskar sippor! Jag hittade aldrig min vita blåsippa i år. Suck!
    Fina bilder du tagit.
    Tack för hälsningen.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit