Välkommen hit till min blogg



fredag 8 maj 2015

Lite bilder från dagen.


Nu händer allt på samma gång, idag fick björken musöron och imorgon är den väl utslagen. Massa växter har börjat lomma idag…allt tack vare regn igår och sol och värme idag. Det tar jag tacksamt emot, så himla less på att frysa ute.

Hepatica nobilis 'Czech form' är nu fullt utslagen

 
Vita blåsippor som är i knopp…har de på 2 ställen ursprungligen från Anette i Torsåker.
 

Primula marginata, Dvärgaurikel
 
 

Primula ??? misstänker att det också är en Primula marginata, Dvärgaurikel. Kan någon hjälpa mig med namn
 
 
Mukdenia rossii 'karasuba', Lönnbräcka ska snart blomma.
 

Mina enda krokusar blommar nu….har inte lyckts med krokusar och få dem att överleva endast dessa kommer troget varje år.
 

Cardamine glanduligera ,Ungersk tandrot
 

Ha det gott!!

10 kommentarer:

  1. Så skönt att du har lite värme, här blåser rena höststormen nu så det är inte varmt i vinden :( men roddarna börjar att blomma mer o mer så på vissa ställen är allt rosavitt :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni har fått lite varmare väder! Här har vi haft riktigt skönt ett par dagar och när vi äntligen fick regn natten mellan tisdag och onsdag satte det verkligen fart på växtligheten.
    Hoppas du får en trevlig trädgårdshelg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Så fina växter, både blåa och vita sippor. Värmen gör mycket, både växter och vi trivs.
    Ha det bra ! Marika

    SvaraRadera
  4. Så nydelege blomster du viser.
    Du har mange ulike artar.
    Veret er vel ikkje heilt sommarleg enno, men håpet er der ;)

    God helg !

    SvaraRadera
  5. Så fina ovanliga blommor ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  6. Bra att de vita återkommer. Hoppas det blir lika för dina nya.
    En stor planta vita blommar här ännu, tack vare ett sämre läge än alla andra blåsippio.
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder på underbara blommor....vilken härlig tid som ligger framför oss....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Den primula du undrar över är nog inte P marginata. Det finns flera andra som är lika och som kräver liknande förhållanden. Av dem som jag har liknar den nog mest Primula x miniera eller kanske P recubariensis men lite svårt att jämföra när blommorna inte är helt utvecklade. Jag går mest efter hur bladen ser ut.

    SvaraRadera
  9. Den primula du undrar över är nog inte P marginata. Det finns flera andra som är lika och som kräver liknande förhållanden. Av dem som jag har liknar den nog mest Primula x miniera eller kanske P recubariensis men lite svårt att jämföra när blommorna inte är helt utvecklade. Jag går mest efter hur bladen ser ut.

    SvaraRadera
  10. Underbara blombilder som värmer en behövande!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit