Välkommen hit till min blogg



lördag 30 maj 2015

Lite Rååsa…

 
Att gå omkring i trädgården nu och se allt som kommer upp till både glädje och förtvivlan (ogräs) är underbart. Att se de där knopparna på pionerna som sväller mer och mer för varje dag, se nått grönt komma upp från marken och man måste dit och kolla vad i fridens namn har jag här och den glädje man känner då man inser att oj har DU klarat dig. Att för första gången se nått man sått ska till att blomma och inse att den blir rååsa.
Denna tid är så underbar och man kan gå flera runder i trädgården och bara hälsa på växter ”Välkommen oj vad jag saknat dig” och ett annat glädjetjut blir det också.
Rhododendron prinoph.'Candy Lights' blommar nu , fast lite fusk är det för den har köpts i år. Luktar sagolikt gott! Har beställt en till av Candyserien av Larz som han tar med till Umeå om han kommer ihåg det:)
 
Primula ’Margit’ blommar nu
 
En Primula vulgaris, Jordviva utan namn men underbar i färg.
 
Anemone fasciculata, kaukasisk narcissanemon som jag frösådde för nått år sen och av vad jag kan se blir RÅÅSA!!! Dessa frön var från Göteborgs botaniska och plockade från en rosa bommande.
 
Anemonella thalictroides 'shoaf's double pink' sippruta dubbel rosablommande är på väg att slå ut.
 
Ha det gott!!


5 kommentarer:

  1. Så mye fint du har i hagen din! Den navnløse primulaen var nydelig i fargen, ja.

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Man blir glad, lycklig och lite "tokig" över allt som händer i trädgård och natur just nu. Och du har så otroligt många ovanliga växter i din trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja himmel man är både här och där och på diverse plantskolor just nu! Man vill ha ALLT och glädjen över att odla är euforisk! Härliga bilder du bjuder på...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Jamen Åh så härligt! Håller med, märker att jag själv kompleterade nån växt här o där där det behövdes. Men se det hade jag glömt ! Så många övveraskningar blir det!
    Vackra bilder, hos dig!
    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Mycket att glädjas åt i dina rabatter. Sipprutan alldeles bedårande.
    All gott
    Anette

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit