Välkommen hit till min blogg



måndag 4 maj 2015

Rödast idag…

Idag har jag varit till tandläkaren vilket gjort att både natten före och hela dagen idag har varit tung. Var helt slut då jag kom därifrån. Att gå till tandläkaren är för många ingen match, men för mig är det ett långt lidande före, en sömnlös natt, en mage som är i uppror och en flyktkänsla i kroppen. Oj vad jag önskar att jag inte var så tandläkarrädd!!!
Igår blev jag klar med vårstädningen i rabatterna och börjat städa i de perennkrukor som övervintrat hos mig. Men idag blev det inget trädgårdsarbete, det blev en dag med vila, min kropp ville det och ibland lyssnar jag på den..men bara ibland.
Men en kort tur med kameran blev det i alla fall.
Rheum palmatum var. Tanguticum, röd Flikrabarber
 
Paeonia anomala, Sibirisk Pion
 
 
Sedum ochroleucum, Blekgul fetknopp
 
 
Och en nyvaken Jeffersonia diphylla, vit presidentsippa
 
Ha det gott!!!
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Vilka fina "rödingar" du visar! Tandläkarskräck är jobbigt, kan tänka mig att det är skönt idag när det hela är avklarat!
    Hoppas du får en fortsatt fin vecka! Kram Nora

    SvaraRadera
  2. The peony here are almost exactly at the same growth level as yours. JC

    SvaraRadera
  3. Nydelige røde vekster! Den flikrabarberaen var lekker! Kjenner til at om tannlegeskrekk jeg også. Det er rett og slett et mareritt som de som ikke har det sånn ikke kan forstå. Det er bare helt fryktelig å ha det sånn, for en gruer seg jo i mange dager på forhånd...

    Klem

    SvaraRadera
  4. Klokt av dig att ta en vilodag efter tandläkar besöket. Fin, fina växter på gång hos dig.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Å gå til tannlege er ein kraftanstrengelse, det er sikkert.
    Fine og kraftige vekstar i hagen din.
    Gode vårdagar ønsker eg deg.
    Klem frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  6. Skulle passat bra den 1 maj ;-))! (Gick det bra hos käftis?)

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Snygga röda uppkopplingar i landen. Skönt med trädgården som avkoppling efter jobbiga livssituationer, tandläkare eller annat.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Ja vårens modefärg i trädgården är nog röd, så vackra bilder av vackra växter!

    Hälsningar från ett (äntligen) regnigt Sörmland!

    SvaraRadera
  9. För bra precis ett år sedan besökte jag tandläkaren eftersom en tand gått sönder. 40 år gammal gjorde den tandläkaren mig tandläkarrädd för första gången. Det gjorde inte alls ont, men han skrämde upp mig så till den milda grad innan lagningen så huvva.

    Så fin flikrabarbern är, jag har sått frön i år, men inte alls så röd och fin sort som din.

    SvaraRadera
  10. Förstår dig sååå väl med tandläkaren - det är en fasa och ibland avbokar jag i sista minuten! Ja det är alltid en pärs även för plånboken tyvärr...
    Mycket som är på gång hos dig i rabatterna nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit