Välkommen hit till min blogg



söndag 21 mars 2010

Jakten på den försvunna fröbacken del 1

Ja man lär sig så länge man lever det är då säkert, att inte märka ut var man satt en hel back med frösådder är inget man ska göra. Den dag då jag satt ut den hade jag väl ingen tanke på att det skulle komma så här mycket snö, och nu är den under ca 80 cm snö någonstans. Jo, jag vet på ett ungefär var den är men inte riktigt, så det är bara att skotta och se. Och nyfiken som jag är då jag vet att det finns en del intressanta frösådder där så vill jag ju ha fram den.Dom har varit under snön för stratifiering i 9 veckor nu.I dag lyckades jag då inte hitta den ,men kanske imorgon???

här är det skottat och skottat
Annars har vi haft en riktigt fin dag idag, äntligen känns det som att nu har det vänt nu går vi mot vår och grönare tider, även om det är ett tag än innan vi här uppe i norra Sverige kan få se vårblommor i rabatten.Det har bildats en fin istapp i mitt granris som jag har på bron som vi säger här uppe, (farstu för andra).


På andar sidan av bron (farstun) så hänger detta fina hjärta i luffarslöjd som har blivit rostigt efter många vintrar och somrar ute. Det är gjort av en trädgårdsvän .

10 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är bra att märka ut var man ställt sina sådd backar :-) :-) Vi bor ju långt ifrån varandra men ändå har vi ungefär samma zon. Jag har ju fördelen då att våren kommer tidigare och vintern något senare. Men du har allt ljus på sommaren.
    Jag håller tummarna för att du skall hitta backen fort :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  2. Du talar väl om när backen kommer tillrätta!?

    Jag har varit konsekvent nog och satt ner alla utesådder i en av pallkragarna. De (pallkragarna)vet jag var de är ;)))
    "Bron" heter det hä strax norr om Dalälven.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja du Berit...mina Blåsippssådder står ute under snön. Under en hög ca 2 m hög och stenhård, jag klev upp på den i helgen senast. Undrar om det smält innan midsommar...vore ju trevligt.

    Fin luffarslöjd du har! Och du, lycka till med letandet. ; )

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte lätt att hitta något under en sån massa snö!!! Hoppas att du hittar den snart...annars får du låta den få komma fram när snön smält...någongång :) / Irene

    SvaraRadera
  5. Vilket elände:) Hoppas att du snart hittar dem. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Ska bli kul att följa 'Mysteriet med den försvunna fröbacken'!
    Hjärtat ditt är vackert!
    Ha en riktigt bra ny vecka!
    Christina

    SvaraRadera
  7. jo det ska grävas mera imorgon..för backen ska hittas:) är ju såå nyfiken på sådderna.ja det var otänkt att inte märka upp den av mig. Men jag får skotta en bit i taget eftersom min kropp inte är den bästa:) Hjärtat har faktiskt Aino(Georges fru ..hostamannnen)gjort, har även en krona som hon gjort. Jag gillar det jättemycket!!

    SvaraRadera
  8. Ja,där har du nog att gräva förrän de kommer fram:)Mina har jag på en öppen terass så de har inte så tjockt "täcke"över sig,har dock bara 4 sorter...Jättefint hjärta!ha en bra vecka hälsar Saga

    SvaraRadera
  9. Himmel, så tokigt! Jag skrattade gott;) Vackra vinterbilder också. Särskilt den med stålhjärtat.
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  10. Gott med såna trädgårdsvänner som skänker en sitt hjärta ;-) Är kanske så att backen gömmer sig för dig eftersom krukorna tycker att det är skönt under snön?
    Följer med spänning detta äventyr...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit