Välkommen hit till min blogg



måndag 8 mars 2010

Vatten,vatten…

Eftersom trädgårdsbloggar på FB (Facebook) har bytt tema och vill Att vi ska Visa bilder på vatten så tänkte jag Att jag gör väl det här ... och länkar hit. Eftersom jag hyr Detta ställe och jag vill ha trädgård män vill väl integ Lägga ner så som Mycket pengar Att göra en har damm så jag det här vattenblänk numera som.


Det första är en gammal slipsten som jag låter vatten Komma upp i, jag har grävt en grop under och har en bit dammduk också.






Det andra är väl mera en installation Än vattenblänk, här har jag Använt min gamla rökmaskin och satt i en rosig kruka. Denna kruka har jag Faktiskt inhandlat hos Bo Rappne Förra gången jag var på Trädgårdsmässan.




Visst finns drömmar om en ny damm och planer Också män, men vi får se vad som händer. Jag har kvar en stor pump ifall jag skulle vilja Göra det ...




Lite bilder från min gamla trädgård Där jag hade 2 dammar (1 stor och en med en bäckfåra), Slipstenen, ett hål Genom en sten som det kom vatten




Så såg det ut med Slipstenen I min gamla trädgård

Här har vi borrat Ett hål Genom en sten med en slagborr Också från min gamla trädgård denna sten sparades Men jag hittar den inte så det får bli en ny det sten som ska Borras i år.

rökmaskinen som jag grävt ner ... Det var mening Att hosterna skulleväxa över hålet och Att det bara skulle trolskt ut


Min första damm som hann Göras om 3 gånger Innan jag fick Lämna min gamla trädgård, denna har även en lite bäckfåra



bäckfåran

Min Stora Damm, den är Större Än det ser ut på bild, här hade jag en gammal pump som vattnet kom från, Också från gamla trädgården.

9 kommentarer:

  1. Vackra foton Berit både från förra trädgården och den nya:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken bra ide´ med slipstenen, att låta det komma upp vatten ur den. Jag har en gammal slipsten i min trädgård, som "bara" ligger.
    Fin blogg du har.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är jättesnyggt med slipstenen! Fina foton. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder från båda trädgårdarna, Förstår att det måste varit svårt att bryta upp från det gamla och jag förstår att du inte vill lägga ner allt för mycket pengar på den hyrda trädgården. Jag tycker att du lyckats förträffligt med dina nya 'vattenblänk'. Jag har ännu inget i den vägen, håller på att försöka övertala mannen att vi behöver en damm.
    Ha en riktigt go' kväll!
    /Christina

    SvaraRadera
  5. Så jättefint! Jag älskar vatten och allt det gröna. Duktig du är Berit.

    SvaraRadera
  6. jo det var svårt att lämna den, min gamla trädgård..men som tur är så vänder livet och man får förmånen att ha en till trädgård även om den bara är till låns...
    tack alla för era snälla kommentarer!!

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt Berit, jag är imponerad, hur mycket har du egentligen hunnit med i din nya trädgård.

    SvaraRadera
  8. Tack, fick flera fina användbara tips hos dig idag ;-) Har en underbar sandsten med ett naturligt hå som jag ska försöka `få till´....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  9. Kerstin alla bilder är inte från min nya trädgård , men ja jag har hunnit en hel del ändå i min nya trädgård.
    va kul om jag kan ge nån tips och ideer!!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit