Välkommen hit till min blogg



onsdag 24 mars 2010

Nu är det vår ute ..

Takdropp, snöslask på vägarna, solen värmer i ansiktet och årets första fika utomhus gjordes igår. Det är inte tillräckligt varmt än för att det bara ska säga svisch och adjöss till snön, men ändå helt underbart.
Min hund, Leve, en engelsk cockerspaniel var hos frissan igår…titta så snygg hon blev!!! Man kan nästan tro att hon blivit en annan hund nu, kanske en naken hund, men oj så skönt både för henne och mej nu då det blir töväder och hon brukar förvandlas till Michelingubbe. Men kanske det bästa att hon inte hårar lika mycket inne nu och det kan inte fastna lika mycket pollen på hennes päls, eftersom jag har blivit pollen allergiker.

oj,oj måste jag vara på kort??

okej då!! Är jag snygg nu då?

Idag har jag roat mig att skolat om lite till. Idag har jag skolat om lite Dianthus och gräs som jag inte skolar en och en utan tar alltid en tuss och trycker ner i krukan.

Och en del frösådder man har, är det en mindre gräsmatta i, och det är alltid tråkigt att skola om dessa krukor. Kan inte förstå varför man inte lär sig att inte sätta såå mycket frön i byttan!!

Sen en del sådder är så små så man grubblar hur man ska kunna skola om dom bla Ramonda. Så dom får nog stå på tillväxt i krukan ett tag. dom är bara millimeterstora nu.


Ikväll ska jag på föreläsning om köksträdgården, ska bli kul att dels få lite kunskap och att få träffa andra trädgårdsnördar.Såna möten berikar alltid

8 kommentarer:

  1. Vad fin Leve blev:) Jag sätter också en tuss i varje kruka(i alla fall i bland)
    Hoppas att du får det trevligt i kväll:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken söt vovve!
    Ramonda sådde jag förra året. Jag skolade om, satte ut småttingarna. Grannarnas katter gillar vår trädgård, så de går omkring och trampar i mina backar, till slut fanns inga av de pyttesmå ramondorna kvar.
    Ha en riktigt bra kväll, själv ska jag på körövning!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Hahaha, skönt att se att jag inte är ensam med för mycket fröer i krukan.
    Dottern blev förtjust i din hund.
    Ha en fortsatt bra kväll.
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. I mina krukor är det alldeles lagom som gror! Va, ingen som tror på mig??
    Låter som en perfekt kväll, trevligt värre!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Det var ju inte bara trädgårdsnördar...jag var ju där ;) jag är ju bara nörd, helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  6. ja visst är hon vacker och fin min Leve :)
    ja inte växer ramonda fort inte, så jag hoppas det blir hanterbara snart...så jag iallafall kan skola ut dom.
    Anette ..näää jag tro dig inte :)
    Och ja Emilie du är iallafall växtnörd:) det var en jättebra kväll, och lite mer kan man ju nu...

    SvaraRadera
  7. jamen visst! förövigt har jag drömt om gigantiska daggmaskar inatt. dom var meterlånga och tjocka.

    SvaraRadera
  8. Jag har faktiskt också skolat om idag. Ahh härligt att jobba med växter!! tjoho

    Leva blev ju jätte fin!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit