Välkommen hit till min blogg



fredag 17 december 2010

Blommig fredag - Horisont

Detta är första gången jag deltar i Blommig fredag och det känns spännande. Dagens tema är horisont .
Mina bidrag till detta tema blir solnedgångar. Jag tycker mycket om det färgspel som blir på himlen då, visst är det lika med soluppgångar men då sover jag oftast.

Detta är en gammal bild från mina gamla by där jag bodde förr..solen håller på att gå ner över sjön


.

 
en solnedgång i Öjebyn i höstas

En magisk kväll i höstas på en kompis stuga



Vill du se andras bidrag så finns dom här: Katarina på Blooming Friday



Ha det gott!!

13 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med solnedgångar! Fina foton Berit! Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder.
    Jag njuter alldelens extra:o)))

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Alldeles sagolikt vackra bilder men den sista................. WOW snacka om magiskt;)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vackra bilder. Så vackra färger i den sista bilden. Där ville man sitta på bryggan ...
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att du tittade in hos mig.Fina bilder av vyer du o många andra bloggare visar idag!
    Blir lite sugen på att börja så när jag ser alla dina sådder men ska väl låta julen ha sin gång först.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  6. Beautiful pictures and colours. I especially like the last one - so peaceful.
    Have a lovely weekend.

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och vilken färgprakt :) är det kanske en bastu på den sista bilden? Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vilke härliga bilder du bjuder oss på!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  9. Thanks och Tack för alla glada tillrop:)
    ja det är en bastu på sista bilden..ja det var en magisk kväll med alldeles vindstilla och en underbar solnedgång..sen att vi hade trevligt också den kvällen gjorde kvällen underbar:)
    ha det gott Berit

    SvaraRadera
  10. Hej Berit!
    Fina och stämningsfyllda bilder!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Hej Berit och välkommen till Blommig fredag!
    Väldigt vackra solnedgångar - särskilt den sista bilden. Såååå vackert!!!

    SvaraRadera
  12. Solen kan göra himlen och horisonten alldeles fantastisk - som hos dig. /Anette

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit